Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20343
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2020 - 20:55 |

‘تجمع بزرگ طالبان’ در ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرار گرفت

‘تجمع بزرگ طالبان’ در ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرار گرفت

مقام‌های نظامی و منابع محلی در ولایت سرپل در شمال افغانستان می‌گویند که یک تجمع بزرگ گروه طالبان را در روستای “کته قلعه” ولسوالی “سوزمه قلعه ولایت سرپل هدف حمله هوایی قرارداده‌اند. به گفته این مقام‌ها در این تجمع رهبران محلی طالبان حضور داشتند.

قول اردو/سپاه ۲۰۹ شاهین در شمال با همرسانی عکس‌هایی از این حمله در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که در آن تجمع “ملا مزمل، معاون خود خوانده وزارت دفاع طالبان نیز حضور داشته است.”

صبغت‌الله پهلوانزداه، ولسوال سوزمه قلعه به بی‌بی‌سی گفت که روستای مورد حمله زیر کنترل طالبان است و یک تجمع بزرگ طالبان که به احتمال زیاد جلسه سران طالبان در بخش شمال بوده هدف قرار گرفته است.

او گفت که بعد از این حمله مسیر این منطقه بر روی تردد افراد و خودروها مسدود شده و طالبان به خودروهایی که از این منطقه به دیگر مناطق می‌رفتند اجازه خروج از ولسوالی را نمی‌دهند.

این حمله شب گذشته انجام شده است

آقای پهلوانزاده افزود که شبکه مخابراتی نیز اکنون قطع شده و از شمار تلفات گروه طالبان اطلاعی در دست نیست. او می‌گوید که از سرنوشت ملا مزمل هم که براساس گزارش‌ها در این نشست شرکت داشت، اطلاعی در دست نیست.

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل نیز در گفتگو با بی‌بی‌سی، انجام این حمله را تایید کرد و گفت که یک نشست بزرگ طالبان شب گذشته در روستای کته قلعه برگزار شده بود که هدف قرار گرفته است.

او گفت که گزارش‌های ابتدایی می‌رساند که به افراد گروه طالبان تلفات زیاد وارد شده است.

هرچند که تاکنون آمار رسمی از تلفات طالبان در این حمله هوایی نشر نشده ولی برخی منابع گفته‌اند که ده‌ها جنگجوی گروه طالبان در این حمله کشته شده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

منابع محلی گفته که بعد از این حمله طالبان ارتباط این روستا را با اطراف قطع کرده است

با توجه به اینکه هم دولت افغانستان و هم طالبان مخالف اعلام کرده‌اند که برای نشست بین الافغانی آمادگی دارند، اما در روزهای اخیر سطح خشونتها در این کشور افزایش یافته است.

شورای امنیت ملی افغانستان هفته پیش اعلام کرده که طالبان در یک هفته با انجام ۴۲۲ عملیات نظامی در ۳۲ ولایت این کشور خونین‌بارترین هفته را در ۱۹ سال گذشته رقم زده‌اند. طالبان کشته شدن این تعداد سرباز را رد کرده و آنرا “تبلیغات دولت” خوانده‌اند.

در صفحه رسمی فیسبوک این شورا دوشنبه دوم سرطان/ تیر آمده بود که در این عملیات‌ها، ۲۹۱ نیروی امنیتی افغانستان کشته شده‌اند که با این حساب به طور متوسط تلفات روزانه نیروهای امنیتی افغانستان دستکم به ۴۱ سرباز در روز می‌رسد. شورای امنیت ملی افغانستان در همین حال از زخمی شدن ۵۵۰ سرباز دیگر در این مدت نیز خبر داده و افزوده است که ۱۴۸ غیر نظامی هم در این عملیات‌های طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

این نهاد افزوده که گروه طالبان با همه تعهدات‌اش و “با وجود حسن نیت از سوی دولت به ریختن خون افغان‌های مسلمان” ادامه داده و این گروه “در تعهدات شان ناکام مانده‌اند و هیچ‌گونه حسن نیتی برای صلح نشان نداده است.”

| منبع خبر : بی بی سی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.