Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20560
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 جولای 2020 - 11:52 |

واکنش‌ها به برکناری ربانی از رهبری حزب

واکنش‌ها به برکناری ربانی از رهبری حزب

پس از آنکه صلاح‌الدین ربانی از سوی اعضای برجسته حزب جمعیت از رهبری این حزب برکنار شد واکنش‌ها را با خود داشت.
روز گذشته جلسه شورای رھبری جمعیت اسلامی افغانستان به ریاست عطا محمد نور، رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی، به اشتراک بیشتر از دو سوم کل اعضا دایر گردید و در باره مصالحه با طالبان، مشارکت در حکومت و بازسازی و فعال سازی بیشتر جمعیت اسلامی افغانستان بحث و گفتگو کردند و صلاح الدين ربانى را برکنار کردند و عنايت الله شاداب را به عنوان رهبر موقت برگزيده تا كنگره اين حزب را برگزار كند.
تصامیم این حزب قرار ذیل است: ۱- به «کمیسیون تدارک مجمع عمومی» وظیفه سپرده شد که زمینه‌ی برگزاری مجمع عمومی جمعیت اسلامی را با توجه به ضرورت مبرم بازسازی جمعیت، فراھم نماید.
۲- استاد سید عنایت الله شاداب، عضو شورای رھبری و از موسسان جمعیت اسلامی افغانستان، تا برگزاری مجمع عمومی، ریاست جلسات شورای رھبری این حزب را به عھده گیرد.
۳- جمعیت اسلامی افغانستان به گونه فعال و سازنده از پروسه مصالحه ملی حمایت می نماید و خواھان حضور فعال و موثر در سطوح مختلف شورای عالی مصالحه ملی میباشد.
۴- جمعیت اسلامی افغانستان که در تشکیل نظام جمھوری اسلامی افغانستان نقش موثر داشته است، بر مشارکت فعال این حزب در حکومت تاکید میکند.
۵- به منظور ايجاد هماهنگى ميان جمعيت اسلامى، شخصيت‌های حوزه‌ی جهاد ومقاومت ونيز ساير شخصيت‌های ملى وجامعه مدنى، هسته مركزى ايجاد گردد.
از سویی هم عطامحمد نور، گفته است که از میان ۶۲ عضو برحال شورای رھبری جمعیت اسلامی، ۴۷ تن آنان یا بصورت حضوری ویا ھم شماری از آنھا که در ولایات و یا بیرون از کشور حضور داشتند، پس از تماس و شریک ساختن فیصله ھا، موافقت خود را با آن اعلام نمودند.
در همین حال عبدالطیف پدرام، در واکنش به برکناری آقای ربانی گفته است: “ستون پنجم آخر سر چهره‌ی خود را آفتابی کرد.دمل چرکین خیانت و معامله و پیمان‌شکنی راه خود را از راه جمعیت،از راه جناب صلاح‌الدین ربانی رهبر جسور جمعیت اسلامی که بر تعهدات خود در جریان انتخابات وفادار ماند و خیانت نکرد،جدا کرد.”
آقای پدرام نیز گفته است که جناب صلااح‌الدین ربانی حالا رهبر واقعی جمعیت شد. و در ادامه می‌گوید :برای جناب ربانی،و همراهان شان در جمعیت اسلامی به خاطر این ایستاده‌گی علیه غدر و خیانت و تسلیم‌طلبی مبارکباد می‌گویم.”

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.