Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20667
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 جولای 2020 - 11:33 |

تاکید ترامپ بر حفاظت از «راه و رسم زندگی آمریکایی» در مراسم روز استقلال

تاکید ترامپ بر حفاظت از «راه و رسم زندگی آمریکایی» در مراسم روز استقلال

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مراسم روز استقلال کشورش بر حفاظت از «راه و رسم زندگی آمریکایی» تاکید کرد، گفت ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا «کاملا بی‌ضرر» است و به کشتن قاسم سلیمانی و ابوبکر بغداد به‌عنوان بخشی از دستاوردهای دولت خود اشاره کرد.

روز چهارم ژوئیه، ۲۴۴مین سالگرد «اعلامیه استقلال» آمریکا، با سخنرانی آقای ترامپ، و مراسمی در کاخ سفید در واشینگتن و دیگر نقاط ایالات متحده سپری شده است.

هزاران نفر از شهروندان خارج از «نشنال مال» در واشینگتن گرد آمدند تا شاهد برگزاری مراسم باشند، هرچند جمعیت به‌مراتب کم‌تر از سال‌های گذشته بود.

شهردار پایتخت آمریکا به‌مانند دیگر مقام‌های محلی در آن کشور از مردم خواسته بود ماسک بزنند، تا حد امکان از گردهمایی‌ها و تجمعات بزرگ دوری کرده، و برای جلوگیری از انتشار بیشتر کووید-۱۹ به دیگر تمهیدات بهداشتی عمل کنند.

آتش‌بازی بخش اصلی مراسم چهارم ژوئیه است، با این حال گزارش‌ها حاکی‌ست امسال ۸۰ درصد مراسم معمول لغو شده بود.

دونالد ترامپ در کاخ سفید از واکنش دولت خود به همه‌گیری کووید-۱۹ ستایش کرد و چنین اظهار داشت که ۹۹ درصد موارد ابتلا به این بیماری «کاملا بی‌ضرر» است.

او بار دیگر بر آن‌چه خطرات ناشی از «چپ رادیکال» و «آنارشیست‌ها» برای تاریخ و ارزش‌های ایالات متحده توصیف می‌کند، تاکید کرد.

ترامپ می‌گوید «ما اکنون در مسیر شکست‌ دادن چپ رادیکال، آنارشیست‌ها، آشوبگران، غارتگران و آدم‌هایی هستیم که در بسیاری از موارد هیچ نمی‌دانند در حال انجام چه کاری هستند».

او افزوده «هرگز اجازه نخواهیم داد اوباش عصبانی تندیس‌های ما را پایین بکشند، تاریخ ما را پاک کنند و بچه‌های ما را به راه کج ببرند».

رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید «ما از راه و رسم زندگی آمریکایی حفاظت و مراقبت خواهیم کرد؛ راه و رسمی که از ۱۴۹۲ با کشف آمریکا توسط [کریستف] کلمب آغاز شد».

در زمان سخنرانی آقای ترامپ گروهی از معترضان در میدان «زندگی سیاهان مهم است»، خارج از کاخ سفید، تجمع و در خیابان‌های مسدودشده راه‌پیمایی کردند.

میلیون‌ها معترض در این روزها خواستار انجام اصلاحات در پلیس شده‌اند. در گوشه و کنار آمریکا گام‌هایی نیز در سطح محلی در مسیر انجام اصلاحات برداشته شده‌است.

خیابان‌ها و مناطق اطراف کاخ سفید از مراکز اصلی تجمعات و اعتراضات به کشته‌شدن جرج فلوید به‌دست پلیس و اعتراضات به عملکرد و رفتار نهادهای انتظامی در آمریکا بود.

بسیاری از تجمعات مسالمت‌آمیز برگزار شده، اما همزمان برخی از آن‌ها نیز به خشونت، غارت فروشگاه‌ها و مراکز کسب و کار انجامیده است.

| منبع خبر : رادیو فردا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.