Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20743
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 جولای 2020 - 16:30 |

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار برقراری آتش‌بس در افغانستان شد

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار برقراری آتش‌بس در افغانستان شد

سازمان همکاری‌های اسلامی از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته با اعلام آتش‌بس، همه تلاش‌های شان را برای تامین صلح متمرکز کنند.

سازمان همکاری‌های اسلامی، روز یکشنبه (۱۵ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای، حمایت این سازمان از روند صلح افغانستان را اعلام کرده است.

در اعلامیه این سازمان آمده که افزایش میزان خشونت‌ها در افغانستان کشته‌شدن غیرنظامیان را در پی داشته و نیاز است دو طرف برای برقراری صلح پایدار، خویشتن‌داری نشان دهند.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی از پیشرفت‌ها در روند صلح استقبال کرده و از افغان‌ها خواسته که تلاش‌های شان را برای دستیابی به صلح پایدار از طریق «فرایند متعلق به افغانستان»، «به رهبری افغانستان» و «مطابق با قطع‌نامه کنفرانس بین‌المللی صلح علما» انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های کنونی پیرامون صلح به امنیت در کشور منجر شده و ثبات برای رفاه و پیش‌رفت افغانستان را در پی داشته باشد.

این سازمان در بیستم سرطان ۱۳۹۷ قطع‌نامه‌ای را در شهر مکه عربستان سعودی صادر کرده و در آن از طالبان خواسته بود که با حکومت وارد گفت‌وگو شوند. دبیر کُل این سازمان هنگام اعلام قطع‌نامه گفته بود که دولت افغانستان اسلامی است، مردم آن مسلمان هستند و جنگ علیه مسلمانان بر اساس نص و قرآن ناجائز است.

هم‌زمان با این،‌ وزارت امور خارجه از اعلامیه تازه سازمان همکاری‌های اسلامی استقبال کرده و گفته که برای برقراری صلح به آتش‌بس یا کاهش خشونت پایدار نیاز است.

قرار است نشست منطقه‌ای پیرامون صلح افغانستان عصر امروز با حضور ۲۰ کشور و سازمان در محوریت کابل برگزار شود. گفتنی است که سازمان همکاری‌های اسلامی نیز در این نشست ویدیویی اشتراک می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.