Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20918
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 جولای 2020 - 20:34 |

پاسخ چین به درخواست مذاکره آمریکا درباره تسلیحات هسته ای

پاسخ چین به درخواست مذاکره آمریکا درباره تسلیحات هسته ای

به گزارش اسپوتنیک، وی در یک کنفرانس خبری ضمن بیان این مطلب گفت: ” می خواهم یک رقم را بیان کنم. زرادخانه هسته ای آمریکا از حدود ۵،۸۰۰ تا ۶،۰۰۰ کلاهک تشکیل شده ، که ۲۰ برابر زرادخانه هسته ای چین است. این رقم طبق اطلاعات ارائه شده توسط موسسات تحلیلی شناخته شده بین المللی است.”

فو زونگ تأکید کرد که ایالات متحده به خوبی از این امر آگاه است.

چین به دنبال رسیدن به برابری اتمی با روسیه و آمریکا

دیپلمات چینی خاطرنشان ساخت: “ایالات متحده قصد دارد در ده سال آینده ۵۰۰ میلیارد دلار و در ۳۰ سال آینده ۱٫۲ ر بیلیارد دلار سرمایه گذاری کند. درخواست از چین برای شرکت در مذاکرات به اصطلاح سه جانبه چیزی به جز بهانه ای برای باز کردن دستهای خود برای دستیابی به برتری نظامی نیست.”

وی در عین حال متذکر شد كه امتناع چین از مشاركت در این مذاكرات به معنای خروج این کشور  از روند بین المللی خلع سلاح هسته ای نیست.

معاهده کاهش تسلیحات ستراتژیک تهاجمی (استارت نو ) که در سال ۲۰۱۰ امضا شد ، یگانه توافقنامه  متبر روسیه و ایالات متحده برای محدود کردن قدرت نظامی است. اعتبار این پیمان در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می شود و واشنگتن تا به حال اعلام نکرد که آیا قصد تمدید آنرا دارد یا خیر.

رهبر آمریكا دونالد ترامپ بارها و بارها درباره تمایل خود به تهیه یك سند سه جانبه جدید بین روسیه ، چین و ایالات متحده صحبت كرده است. در پکن این ایده رد شد. به نوبه خود ، مسکو طرفدار تمدید بدون پیش شرط پیمان استارت نو است.

| منبع خبر : اسپونیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.