Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21153
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 جولای 2020 - 16:19 |

ارگ: زمان آن فرا رسیده تا طالبان دست از خشونت بردارند

ارگ: زمان آن فرا رسیده تا طالبان دست از خشونت بردارند

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشور می‌گوید که زمان آن فرا رسیده تا گروه طالبان دست از خشونت برداشته و به گونه واقعی وارد پروسه صلح شوند.

صدیق صدیقی، امروز یکشنبه (۲۲ سرطان) در صفحه توییتر خود نوشته که ادامه خشونت‌ها از سوی طالبان روند صلح را خدشه‌دار می‌سازد.

آقای صدیقی گفته:” افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای طالبان که قربانی آن مردماند، و هدف گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعه‌ی جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه دار می‌سازد”.

وی تاکید کرده:” زمان آن رسیده است که گروه طالبان از خشونت دست بردارد و به گونۀ واقعی وارد روند صلح شود”.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که گروه طالبان در توافقنامه با امریکا متعهد به کاهش خشونت‌ها در افغانستان شده است اما حملات طالبان بر خلاف تعهدشان همچنان ادامه داشته است.

در تازه‌ترین مورد، شورای امنیت ملی امروز اعلام کرده طالبان با افزایش خشونت‌ها، در یک هفته گذشته در ۱۶ ولایت کشور، ۲۳ فرد ملکی به شمول زنان و کودکان را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گفته شورای امنیت ملی، “خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد، اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته، به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهند.”

این شورا افزوده که تشدید حملات بالای افراد ملکی در این مرحله تنها می‌تواند اعتماد شکننده قبلی را نسبت به اراده طالبان به صلح از بین ببرد.

خشونت‌ها در حالی از سوی طالبان افزایش یافته که قرار است پس از تکمیل روند رهایی زندانیان، گفتگوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و طالبان آغاز شود.

افزایش خشونت‌ها در این مرحله از سوی سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و در مجموع جامعه جهانی غیر قابل پذیرش خوانده شده و آنان از طالبان خواسته اند تا سطح خشونت‌ها را کاهش دهند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.