Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21287
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 جولای 2020 - 16:05 |

توافق‌نامه صلح؛ خروج نیروهای امریکایی از ۵ پایگاه در افغانستان

توافق‌نامه صلح؛ خروج نیروهای امریکایی از ۵ پایگاه در افغانستان

به نقل از طلوع نیوز، یک مقام امریکایی که نخواست اسمش فاش شود می‌گوید که ایالات متحده بر بنیاد توافق میان طالبان از پنج پایگاه در ولایت‌های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان نیروهای خود را بیرون کرده است.
این درحالیست که روز گذشته شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که بر اساس توافق نامه امضا شده میان ایالات متحده و طالبان در اواخر ماه فبروری، در قطر، شمار نیرو های امریکایی در افغانستان به ۸ هزار ۶۰۰ نفر كاهش یافته است.
نماینده نیروهای مسلح ایالات متحده در افغانستان در صحبت با این شبکه گفت که کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان بر طبق توافقنامه صلح با طالبان به اتمام رسیده است. او تاکید کرده که فرماندهان روند خروج نظامیان را از ترس ویروس کرونا، تسریع کرده اند.
بر طبق این توافق نامه که در ماه فبروری توسط مقامات امریکایی و نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر امضاء شد، شمار نیرو های امریکایی در افغانستان تا تاریخ سیزدهم جولای سال روان باید از ۱۳ هزار نفر به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یابد.
بر اساس توافقنامه صلح دوحه، شمار باقیمانده نیرو های امریکایی باید ظرف ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند.
ایالات متحده امریکا در پایان ماه فبروری امسال موافقتنامه ای را با طالبان امضا کرد که مبتنی بر آن شمار نیروهای امریکایی تا میانه ماه جولای باید از ۱۲ هزار به ۸ هزار ۶۰۰ نفر کاهش یابد. بنابراین توافقات، تا ماه می ۲۰۲۱ باید همه نیروها از افغانستان خارج شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.