Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20140
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2020 - 18:30 |
توزیع نان خشک از سوی حکومت

بررسی برنامه توزیع نان خشک از سوی حکومت؛ کمک‌های دیگر هم در راه است

بررسی برنامه توزیع نان خشک از سوی حکومت؛ کمک‌های دیگر هم در راه است

رییس جمهور غنی در نشست بررسی برنامه توزیع نان خشک در ۳۳ شهر کشور گفته که حکومت به همکاری نهادهای بین‌المللی کمک‌های دیگر را نیز به نیازمندان تدارک دیده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر؛ در این نشست که بروز شنبه (۱۰ جوزا) در ارگ انجام شده، مسوولان توزیع نان خشک به مردم گفته‌اند که هیچ مشکل بزرگی بر سر راه این برنامه وجود ندارد.

رییس جمهور غنی در این نشست گفته که برای مبارزه با ویروس کرونا و رسیدگی به افراد مستحق و فقیر برنامه ریزی‌ها دقیق‌تر و منظم‌تر خواهد شد.

آقای غنی به ادارات ذیربط دستور داده که دیتابیس افراد مستحق و بی بضاعت کشور را ترتیب کنند تا دولت در شرایط ناگوار و بحرانی بتواند به اسرع وقت، به هموطنان رسیدگی کند.

به گفته او، برای اولین بار حکومت افغانستان توانست یک برنامه وسیع را در یک فرصت اندک بدون کمک نهادهای دیگر، عملی کند. اکنون ظرفیت های خوبی در حکومت ایجاد شده است و انسجام این ظرفیت ها برای عملی کردن این چنین برنامه ها بسیار مهم است.

رئیس جمهور غنی همچنین گفته که با حمایت بانک جهانی روی بسته‌های کمکی به مردم افغانستان کار جریان دارد تا حکومت بتواند در کنار توزیع نان خشک، مواد اولیه را نیز به هموطنان بی‌بضاعت توزیع کند.

برنامه توزیع نان خشک به همکاری امامان مساجد و وکلای گذر در ۳۳ شهر کشور از بیش از یک ماه به اینطرف به اجرا گذاشته شده است.

همچنان در این جلسه وضعیت ناشی از ویروس کرونا مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و بر آگاهی دهی بیشتر به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در میان جامعه، تاکید شده است.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده و وزارت صحت هشدار داده که اگر اقدامات لازم روی دست گرفته نشود، شرایط به حدی وخیم خواهد شد که جنازه‌ها در جاده خواهند افتاد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.