Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20144
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2020 - 20:25 |
ذخایر ارزی افغانستان بیش از 9 میلیارد دالر

ذخایر ارزی افغانستان برای اولین بار از ۹ میلیارد دالر عبور کرد

ذخایر ارزی افغانستان برای اولین بار از ۹ میلیارد دالر عبور کرد

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده که ذخایر نا خالص ارزی این بانک برای نخستین بار به بیش از ۹ میلیارد دالر رسیده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر؛ این بانک به روز شنبه (۱۰ جوزا) اعلام کرد که ذخایر ارزی ناخالصش برای اولین بار از مرز ۹ میلیارد دالر عبور کرده است.

بانک مرکزی گفته: “دستیابی به افزایش ذخایر ارز به بالای سقف ۹ میلیارد دالر، نشاندهنده تلاش‌های کمیته عملیات بازار این بانک بوده که با سرمایه گذاری‌های موثر و پایدار در کنار این دست آورد، باعث شده است که تورم و ارزش پولی کشور در حد قابل قبولی نگهداشته شود.”

در اعلامیه بانک مرکزی آمده که ذخایر ارزی کشور در زمانی به سقف ۹ میلیارد دالر رسیده که کمک‌های جهانی در حال حاضر کاهش یافته و با شیوع ویروس کرونا نرخ تکتانه در بازارهای مالی جهان تا حد صفر تقرب یافته است.

برعلاوه، با آنکه بانک مرکزی برای ثبات ارزش پول افغانی با در نظر داشت شیوع ويروس کرونا بیش از پیش دالر لیلام می‌کند هم توانسته ذخایر ارزی خود را افزایش دهد.

این در حالی است که وزارت اقتصاد به تازگی اعلام کرده که در نتیجه تاثیرات بد ویروس کرونا رشد اقتصادی در سال جاری در کشور ۳ درصد سقوط خواهد کرد.

این وزارت هشدار داده که با این وجود، سطح فقر و بیکاری در کشور به شدت افزایش خواهد یافت و بیشتر مردم افغانستان به کمک‌های غذایی فوری جهانی نیازمندخواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.