Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 20236
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2020 - 20:28 |
به کرونا «نه» بگویید؛

۶۰ دقیقه ورزش با خانواده و تقویت سیستم ایمنی بدن

۶۰ دقیقه ورزش با خانواده و تقویت سیستم ایمنی بدن

ورزش، تحرک و سایر فعالیت‌های فزیکی، از زمانه‌های قدیم تا امروز به مثابه‌ یکی از برجسته‌ترین روش‌ها برای جلوگیری و حتا مغلوب ساختن امراض مختلف مورد استفاده انسان‌ها قرار گرفته است. دانشمندان بدین باور اند که ورزشکاران حرفه‌ای و آنانی که همه‌روزه زمان معینی را برای ورزش اختصاص داده‌اند، نه تنها از سلامت و توانایی جسمی برخوردار بوده، بلکه از نگاه روانی نیز بر استرس و مشکلات غلبه کرده، سیر زنده‌گی موفقی داشته‌اند. اکنون که کره‌ی زمین حالت متفاوتی را تجربه می‌کند و انسان‌ها مجبور اند به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (Covid-19) کم‌تر به فضای آزاد و کلب‌ها بروند، فعالیت‌های فزیکی و ورزشی نیز رو به کاهش بوده و بیش‌تر مردم به مصروفیت‌هایی مثل تماشای فلم، بازی‌های کمپیوتری، موبایل و سایر سرگرمی‌هایی که در حالت نشسته بازی می‌شود، رو آورده‌اند که چنین وضعیتی می‌تواند آسیب‌های بیش‌تر جسمی و روانی را در پی داشته باشد. از این رو، نیاز است تا روزمره حداقل یک ساعت را برای ورزش اختصاص داده، در کنار خوش‌گذراندن روزهای قرنطین، سیستم ایمنی بدن‌مان در برابر کرونا و سایر امراض را بلند برده، از تناسب اندام و سایر مزایای جسمی و روانی ورزش نیز بهره‌مند شویم.

در این‌جا می‌خواهم یک بسته‌ی ورزشی خیلی ساده اما نهایت موثر را پیشنهاد کنم تا همه‌ی اعضای خانواده بتوانند اکثریت حرکات را اجرا کرده از آن لذت ببرند.

بسته‌ی ساده ۶۰ دقیقه ورزش در خانه

  • ۱۰ دقیقه حرکات آزاد ورزشی به گونه‌ی آهسته که تمام اعضای بدن را شامل شود.
  • ۱۰ دقیقه حرکات آزاد ورزشی به گونه‌ی سریع که تمام اعضای بدن را شامل شود.
  • ۱۰ دقیقه حرکات کششی به شکل آرام که تمام اعضای بدن را شامل شود.
  • ۵ دقیقه ریسمان‌بازی، آنانی که این بازی را بلد نیستند، می‌توانند آرام تمرین کنند.
  • ۵ دقیقه سینه‌کشی‌ (Push-Up)، بهتر است انواع مختلف آن را تمرین کرد.
  • ۵ دقیقه بال‌فکس، آنانی که توانایی بلند کردن وزن خود‌شان را ندارند، یکی از اعضای خانواده می‌تواند وی را کمک کند.
  • ۵ دقیقه حرکت شکم، بهتر است انواع مختلف آن را تمرین کرد.
  • ۱۰ دقیقه مراقبه (مدیتیش) در حالت نشسته، ایستاده و یا هم خوابیده. این تمرین می‌تواند برای شما آرامش فکری آورده و چرخه‌های انرژی در وجود‌تان را فعال کند. زمان مراقبه تلاش کنید تا به هیچ چیزی فکر نکنید و یا هم تنها به جریان تنفس‌تان تمرکز کنید.

با اجرای این حرکات ورزشی در کنار اعضای خانواده در یک زمان مشخص (صبح وقت و یا عصر)، نه ‌تنها شما بدن‌تان ‌را در برابر امراض تقویت می‌بخشید، بلکه می‌توانید صمیمیت را در کانون خانواده بیش‌تر ساخته، زنده‌گی یک‌نواخت روزهای قرنطین را دگرگون کنید. موفقیت شما در اجرای ۶۰ دقیقه ورزش با خانواده، در پیاده کردن فرهنگ ورزش در جامعه نهایت موثر بوده و این دست‌آورد‌تان را می‌توانید از طریق پیام، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌تان شریک کنید تا آن‌ها نیز به چنین تمریناتی ترغیب شده و از مزایای آن مستفید شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.