Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20761
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 جولای 2020 - 18:33 |
سفارت عربستان در کابل:

ادعای ساختن ۱۰۰ مدرسه دینی از سوی ریاض در افغانستان واقعیت ندارد

ادعای ساختن ۱۰۰ مدرسه دینی از سوی ریاض در افغانستان واقعیت ندارد

سفارت عربستان سعودی در کابل اعلام کرد که ادعای مجلس سنای افغانستان مبنی بر ساختن ۱۰۰ مدرسه دینی از سوی ریاض در افغانستان واقعیت ندارد.

این سفارت گفته که محور گفتگوی جسیم محمدالخالدی، سفیر عربستان سعودی در افغانستان در دیدار با فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا، در مورد موضوعات مربوط به تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور بوده است.

این سفارت در اعلامیه‌ای که امروز دوشنبه (۱۶ سرطان) نشر کرده گفته است که در این دیدار هم‌چنان در مورد مقررات حکومت عربستان سعودی درباره مراسم حج امسال و “آن‌چه حکومت عربستان سعودی برای ملت برادر افغانستان در عرصه انکشاف و به ویژه عرصه‌های بهداشتی و تعلیمی دولتی تقدیم می‌کند، منحصر بود”.

سفارت عربستان سعودی توضیح داده است که مواردی از این دیدار به نشر رسیده است که هیچ مورد بحث قرار نگرفته است.

این سفارت خواهان «دقت و مستندسازی» منابع در نشر معلومات شده است.

این در حالی است که مجلس سنا روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که سفیر عربستان در کابل در دیدار با مسلم‌یار گفته است کشورش هزینه اجرای ۳۵ برنامه توسعه‌ای و ساخت ۱۰۰ مدرسه را در افغانستان منظور کرده است.

خبرنامه مجلس سنا ساعاتی بعد از نشر شدن آن تصحیح شد. در نسخه‌ی تصحیح‌شده خبرنامه، به جای «مدرسه»، «مکتب» آمده است. نشر این خبر واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، نیز در یک نشست خبری گفت که در خبرنامه مجلس سناه در ترجمه اشتباه شده است.

طبق اعلام دفتر مطبوعاتی مجلس سنا، سفیر عربستان سعودی در دیدار با مسلم‌یار گفته است که کار عملی ساخت دانشگاه بین‌المللی افغانستان در ولایت ننگرهار به زودی با هزینه دولت این کشور شروع می‌شود. او هم‌چنان گفته است که عربستان سعودی به ارزش ۳۰ میلیون دالر یک شفاخانه را در کابل ایجاد خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.