Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22208
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 جولای 2020 - 12:00 |

استقبال یوناما از آتش‌بس/ راه را برای گفتگو هموار کنید

استقبال یوناما از آتش‌بس/ راه را برای گفتگو هموار کنید

دفتر معاونت سازمان ملل “یوناما” در افغانستان از اعلام آتش‌بس در روز های عید استقبال و به آغاز هرچه سریعتر گفتگو های صلح تأکید نموده است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان/ یوناما از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان و حکومت استقبال کرده و گفته است که رهایی بیشتر زندانیان و کاهش خشونت‌ها باید راه را برای آغاز سریع‌ گفتگوهای میان افغانان هموار کند.

طالبان روز سه‌شنبه ۷ اسد اعلام کرد که به جنگجویانش دستور داده شده که در سه روز عید سعید قربان، دست به هیچ نوع حمله‌ای نزنند.

این اقدام با استقبال وسیعی روبرو شد؛ ریاست جمهوری در پی این اقدام طالبان گفت که آتش بس یک گام مهم است اما مردم افغانستان خواستار یک آتش بس دوامدار و آغاز مذکرات مستقیم صلح میان دولت و طالبان هستند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری در نشست هیأت عالی رتبه که با مشارکت سازمان ملل و کشورهای کمک کننده برگزار شد، گفت که پنج هزار زندانی گروه طالبان را رها خواهد کرد و تعهداتش را در زمینه صلح با طالبان عملی خواهد کرد. ولی او از جامعه بین المللی خواست که با طالبان در این باره صحبت کنند.

او گفت که می خواهد در مدت یک هفته طالبان را در پشت میز مذاکره بیبیند و افزود که عید قربان برای یک آتش بس دایمی فرصت مناسب است.

رئیس جمهوری همچنین گفت از زمان امضای توافقنامه آمریکا با طالبان که تاریخ دهم حوت سال گذشته امضا شد، بیش از ده هزار و ۷۰۰ نظامیان افغان کشته و یا زخمی شده‌اند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.