Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21569
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 جولای 2020 - 11:26 |

افغانستان از حملات راکتی پاکستان بر کنر به سازمان ملل شکایت کرد

افغانستان از حملات راکتی پاکستان بر کنر به سازمان ملل شکایت کرد

برخی منابع حکومتی گفته اند که دولت افغانستان از حملات راکتی پاکستان بر ولایت کنر به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

در پی راکت پراگنی‌های سه روز اخیر نیروهای پاکستانی بر مناطق مرزی کنر، روز گذشته(شنبه، ۲۸، سرطان) کمیته روئسای مجلس نمایندگان در یک نشست سری و فوق‌العاده حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه، داکتر یاسین ضیا رییس ستاد ارتش و معاون امنیت ملی را فراخوانده‌اند.

این نشست سری برگزار شده است؛ اما برخی منابع که از ذکر نامش خودداری کرده به بی‌بی‌سی گفته که حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفته دولت افغانستان از راکت‌پرانی‌های اخیر پاکستان بر مناطق کنر به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

اخیراً، وزارت خارجه چندین بار مراتب اعتراض خود را به خاطر راکت پرانی نیروهای مرزی پاکستان از طریق سفیر پاکستان در کابل و نیز از طریق سفیر افغانستان در اسلام آباد به مقام های وزارت خارجه پاکستان ابراز کرده است.

این وزارت گفته که جزئیات حملات نظامیان پاکستانی را به شکل مستند و ویدیویی و تصاویر به سفر پاکستان در کابل، تحویل داده است.

به گفته این منبع، آقای اتمر همچنین گفته که از این حملات به سازمان ملل شکایت کرده است.

همچنین، همین منابع گفته که یاسین ضیا، رییس ستاد ارتش نیز نیز در این نشست تایید کرده که یک هیات نظامی برای بررسی این حملات به کنر رفته است.

آقای ضیا گفته هربار که خاک افغانستان از آن سوی مرز مورد حمله قرار می‌گیرد، نیروهای افغان را آماده برای پاسخ‌دهی می‌کند.

همچنین به گفته منبع، معاون اداره امنیت ملی کشور در نشست مجلس گفته گروه‌های به گفته او “تروریستی” مثل لشکر طیبه، لشکر جنگوی و جیش محمد در مناطق مرزی کنر فعال هستند و اخیرا فعالیت‌های آنها بیشتر شده است.

اخیراً پس از یک درگیری نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، نیروهای مرزی پاکستانی حملات راکتی و توپخانه‌یی بر مناطق مختلف کنر از جمله شهر اسد آباد مرکز این ولایت انجام داده است.

بر بنیاد گزارش‌ها در این حملات نیروهای پاکستانی ۲۰۰ راکت به سمت افغانستان شلیک کرده و نیز کشته شدن ۶ فرد ملکی و زخمی شدن ۹ تن دیگر در نتیجه این شلیک‌ها گزارش شده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.