Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20783
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 جولای 2020 - 19:59 |

انتقالات افغانستان از طریق خطوط آهن ۳۰ درصد افزایش یافته است

انتقالات افغانستان از طریق خطوط آهن ۳۰ درصد افزایش یافته است

در ۶ ماه اول سال مالی گذشته، یک ‌میلیون و ۳۰۰ هزار تُن اموال تجارتی و مواد غذایی از طریق خطوط آهن حیرتان – مزارشریف، تورغندی و آقینه انتقال یافته بود.

در اعلامیه‌ی اداره راه آهن افغانستان که امروز (دوشنبه، ۱۶ سرطان) منتشر شده، آمده است که در ۶ ماه اول سال مالی گذشته، یک ‌میلیون و ۳۰۰ هزار تُن اموال تجارتی و مواد غذایی از طریق خطوط آهن حیرتان – مزارشریف، تورغندی و آقینه انتقال یافته بود.

معلومات این اداره نشان می‌دهد که این رقم در شش ماه اول سال مالی ۱۳۹۹ به نزدیک به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تُن رسیده است.

در اعلامیه آمده است: «با آن‌که محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا بخش‌هایی از ترانسپورت کشور را متأثر کرده، اما بر روند انتقالات از طریق خطوط آهن تأثیر منفی نگذاشته و انتقالات به‌صورت منظم و بدون وقفه صورت گرفته است».

اداره خط آهن افزوده است که این اداره تلاش کرده تا با روی‌دست گرفتن تدابیر لازم، حمل‌ونقل از طریق خطوط آهن به‌صورت منظم انجام شود تا از یک طرف به خواست تاجران پاسخ داده شود و از طرفی دیگر از کمبود مواد اولیه در بازارهای کشور جلوگیری شود.

افغانستان در حال حاضر از طریق خطوط آهن حیرتان – مزارشریف، تورغندی و آقینه با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، چین، آذربایجان و روسیه وصل است و از طریق این خطوط آهن اموال تجارتی وارد کشور می‌شود.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.