Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 20483
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 جولای 2020 - 20:34 |

‘بوگالو بویز’؛ فیسبوک شبکه ‘ترویج’ استفاده از خشونت علیه دولت آمریکا را بست

‘بوگالو بویز’؛ فیسبوک شبکه ‘ترویج’ استفاده از خشونت علیه دولت آمریکا را بست

فیسبوک گفته است که حساب‌های چند صد کاربر را حذف کرده است با این هدف که در فعالیت یک شبکه آمریکایی “ضد دولتی مروج خشونت” اخلال ایجاد کند.

به گفته فیسبوک، این شبکه با جنبش “بوگالو بویز” مرتبط بوده اما به این دلیل حذف شده که استفاده از خشونت مسلحانه علیه دولت آمریکا را ترویج می‌کرده است.

جنبش بوگالو بویز مجموعه‌ای نیمه متشکل از گروه‌ها وافرادی است که خواستار سرنگونی دولت ایالات متحده هستند و در عین حال، از حق داشتن اسلحه هم حمایت می‌کنند.

تصمیم فیسبوک در حالی اعلام شده که این شرکت به خاطر استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی برای درج نظرات حاوی نفرت پراکنی قومی و نژادی با تصمیم شرکت‌های مختلف برای خودداری از درج آگهی در آن مواجه شده است.

تاکنون شرکت‌های بزرگی مانند فورد، آدیداس، کوکاکولا و استارباکس آگهی‌های خود را پس گرفته‌اند و گفته‌اند که فیسبوک برای حذف مطالب حاوی اظهارات نژادپرستانه و نفرت پراکنی اقدام کافی نکرده است.

روز سه شنبه، فیسبوک گفت که فعالیت شبکه “خطرناک” بوگالو بویز را مختل خواهد کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است که “این شبکه به طور فعالانه در صدد ترویج خشونت علیه غیرنظامیان، ماموران نظم و قانون و مقامات و نهادهای دولتی آمریکا بوده است.”

براساس این بیانیه “اعضای این شبکه در صدد جذب دیگران در چارچوب جنبش وسیعتر بوگالو بوده‌اند و همان موضوعات مورد نظر این جنبش را منتشر کرده و همان ظاهر آفلاین را داشته‌اند.”

بعضی از هواداران بوگالو سفیدپوستان نژادپرست طرفدار گروه‌های نئونازی هستند اما طرفداران بی بندوباری و آنارشیست‌ها نیز آن را همراهی می‌کنند.

فیسبوک ۲۲۰ حساب را از پلاتفورم همنام و ۹۵ حساب را از اینستاگرام حذف کرده است. علاوه بر این، ۲۸ صفحه و ۱۰۶ گروه که “در حال حاضر این شبکه را تشکیل می‌دهند” نیز حذف شدند.

بیانیه فیسبوک گفته است که “ما همچنین ۴۰۰ گروه دیگر و ۱۰۰ صفحه دیگر را به خاطر نادیده گرفتن سیاست ما علیه افراد و سازمان‌های خطرناک حذف کرده‌ایم.”

به گفته فیسبوک، این اقدام در راستای “جدیدترین گام‌ها در اجرای تعهد این شرکت به تحریم کسانی است که با استفاده از پلاتفورم ما در صدد پیشبرد اقدامات خشونت آمیز هستند.”

این شرکت گفته است که از سال گذشته تا کنون از نزدیک فعالیت جنبش بوگالو بویز را زیر نظر داشته است.

بوگالو بویز یک جنبش “پراکنده و بدون رهبر” است. اعضای آن صرفا به دو اصل پایبند هستند: سرنگونی مسلحانه دولت آمریکا و حق مالکیت اسلحه.

این نهضت به شکل یک حرکت محدود در وبسایت فورچن ۴chan به راه افتاد. این وبسایت اجازه درج پست‌های بدون نام در مورد موضوعات بحث برانگیز را می‌دهد و مروج نظرات گروه‌های راست افراطی بوده است. اما طی سال‌های اخیر، بوگالو بویز رشد قابل توجهی داشته است.

ماه گذشته یک گروهبان نیروی هوایی آمریکا که با این جنبش ارتباط داشت به اتهام قتل یک مامور امنیتی دولت در جریان تظاهرات اعتراضی “جان سیاه‌پوستان مهم است” بازداشت شد. او همچنین متهم است که یک افسر پلیس را هم هشت روز بعد کشته بود.

اعضای این گروه با پیراهن‌ها گلدار و شلوار نظامی در راهیپمایی‌های طرفداران حقوق سیاهپوستان و حرکت اعتراضی “جان سیاه‌پوستان مهم است” شرکت کرده و هدف خود را حفاظت از معترضان در برابر خشونت پلیس اعلام کردند.

اما منتقدان این جنبش ادعای آن در حمایت از حرکت اعتراضی سیاهپوستان را رد کرده و گفته‌اند که هدف این جنبش صرفا بهره‌برداری از این اعتراضات به منظور حمله به دولت است.

هفته گذشته ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا یک گروه ضربتی را در وزارت دادگستری تشکیل داد تا گروه‌های افراطی حامی مخالفت مسلحانه علیه دولت از جمله جنبش بوگالو را زیر نظر داشته و با آنها برخورد کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.