Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21510
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 جولای 2020 - 11:59 |

تغییرات مهم در رهبری گروه طالبان در آستانه مذاکرات با کابل

تغییرات مهم در رهبری گروه طالبان در آستانه مذاکرات با کابل

در آستانه مذاکرات با کابل گروه گروه طالبان تایید کرده است که ملا یعقوب پسر ملا عمر به سمت رییس کمیسیون نظامی طالبان گماشته شده است.وی آوازه شدیداً سازش‌ناپذیری پدرش را به میدان جنگ می‌آورد.

مقامات طالبان اعلام کردند، طالبان پسر مؤسس این جنبش را مسئول شاخه نظامی خود قرار داده و چندین چهره قدرتمند دیگر را نیز به تیم مذاکره خود افزوده است. این تحولات که یکی از مهم‌ترین تغییرات طی سال‌ها به حساب می‌آید، پیش از مذاکرات قابل انتظار با کابل- با هدف پایان دادن به دهه‌ها جنگ در افغانستان- انجام شده است.

به نقل از آسوشیتدپرس، “ملا محمد یعقوب” ۳۰ ساله، پسر ملا عمر، به عنوان فرمانده شاخه نظامی گروه طالبان، آوازه شدیداً سازش‌ناپذیر پدرش را به میدان جنگ می‌آورد.

مقامات طالبان همچنین به آسوشیتدپرس گفتند، اضافه شدن چهار نفر از شورای رهبری گروه طالبان به تیم ۲۰ نفره مذاکره نیز، اتفاق مهمی است.

این مقامات طالبان به شرط فاش نشدن هویتشان اضافه کردند: این تغییرات که تحت نظارت “هیبت‌الله آخوندزاده”، رهبر طالبان انجام می‌شود، افزایش کنترل او بر نیروی نظامی جنبش و بخش سیاسی را هدف قرار داده است.

به عقیده تحلیلگران، تحولات فوق می‌تواند خبر خوبی برای مذاکرات طالبان با رهبری سیاسی افغانستان بوده و نشانه این باشد که طالبان تا چه میزان این دور مذاکرات را جدی گرفته است؛ همچنین می‌تواند قدم مهم‌تری در توافقی که واشنگتن در ماه فوریه با طالبان به امضا رساند، تلقی شود.

پس از توافق آمریکا با طالبان، این انتظار می‌رود که گفت‌وگوها بین دولت کابل و گروه طالبان نیز آغاز شود.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.