Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 22053
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 جولای 2020 - 13:30 |

«دو هزار رسانه خصوصی و نهاد رسانه‌ای جواز فعالیت خود را تمدید نکرده‌اند»

«دو هزار رسانه خصوصی و نهاد رسانه‌ای جواز فعالیت خود را تمدید نکرده‌اند»

محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، اعلام کرده است که دو هزار رسانه خصوصی و نهاد رسانه‌ای به دلیل فرار از پرداخت مالیات، جواز فعالیت خود را تمدید نکرده‌اند.

زهیر این مطلب را روز شنبه، چهارم اسد، در نشستی زیر عنوان «شناسایی و استفاده از سرچشمه‌های عایداتی وزارت اطلاعات و فرهنگ» در مقر این وزارت مطرح کرده است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ هشدار داده است که اگر مالکان رسانه‌های خصوصی جواز فعالیت این رسانه‌ها را تمدید نکنند، مورد برخورد قانون قرار خواهند گرفت.

طبق اعلامیه وزارت اطلاعات و فرهنگ، در این نشست رییسان بخش‌های مختلف این وزارت، نظریات و پیشنهادات‌شان را جهت بلند بردن عواید وزارت اطلاعات و فرهنگ ارایه کرده‌اند.

محمدطاهر زهیر گفته است: «ما زمانی می‌توانیم در بخش‌های موزیم، افغان اعلانات، مطابع، هوتل‌داری، سیاحت و افغان‌فلم عاید خود را بلند ببریم که با بخش خصوصی رقابت داشته باشیم.»

طبق اعلامیه، زهیر افزوده است که تمام بخش‌های عایداتی این وزارت باید طرح‌های خود را جهت بلند بردن عواید ارایه کنند.

او از جمله از ریاست افغان‌فلم خواسته است که سه طرح جامع برای جمع‌آوری عواید این نهاد ارایه کند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد «بی‌سرنوشتی» مطابع آزادی گفته است که باید این مطابع مربوط وزارت اطلاعات و فرهنگ شود.

در همین حال، سیده مژگان مصطفوی، معین گردش‌گری، مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که عواید این وزارت در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا کم بوده است.

خانم مصطفوی ابراز امیدواری کرده است که عواید وزارت اطلاعات و فرهنگ در پنج ماه آینده بلند برود.

او نیز از ریاست‌های عایداتی وزارت اطلاعات و فرهنگ خواسته است تا برای سال جدید خورشیدی، طرح‌های جامع خود برای جمع‌آوری عواید این وزارت را ارایه کنند.

به گفته خانم مصطفوی، نهادهای مختلف «ده‌ها میلیون افغانی» از وزارت اطلاعات و فرهنگ وامدار هستند و او از این نهادها خواسته است که وام‌های خود را هرچه زودتر پرداخت کنند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که در پایان این نشست یک کمیته چهار نفری تعیین شد تا در هماهنگی با وزارت مالیه، زمینه جمع‌آوری عواید این وزارت را تسهیل کند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ قبلاً اعلام کرده بود که هوتل کابل سرینا حدود ۱۶۸ میلیون دالر به این وزارت بدهکار است.

خبرگزار دولتی باختر بعداً این خبر را تصحیح کرد و گفت که رقم مجموعی بدهکاری هوتل کابل سرینا به وزارت اطلاعات و فرهنگ را ۱۰۰ میلیون افغانی اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.