Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21640
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 جولای 2020 - 12:25 |

روند رهایی زندانیان طالب تا چند روز دیگر پایان خواهد یافت؟

روند رهایی زندانیان طالب تا چند روز دیگر پایان خواهد یافت؟

گروه طالبان تاکید دارند که زندانیان این گروه بر اساس فهرست که به دولت افغانستان تسلیم کردند، باید آزاد شوند. تا گفتگوهای میان افغانان آغاز گردد.

به نقل از تلویزیون ۱، محمد نبی عمری، عضو دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، دولت افغانستان به جعل پرونده های جنایی علیه زندانیان این گروه متهم می کند، و گفت، که براساس توافق‌نامه صلح طالبان با امریکا، لازم است که این ادعاها علیه زندانیان طالبان بررسی شود.

همچنان اظهار داشت، که اعتراض برخی دولت‌های خارجی بخاطر رهایی برخی از زندانیان‌شان مداخله آشكار در امور داخلی افغانستان است.

بربنیاد توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان، دولت افغانستان ۵ هزار زندانی این گروه را باید بخاطر آغاز گفتگوهای میان افغانان از بند رها سازد و همچنان گروه طالبان نیز ۱ هزار زندانی دولت را از بند رها می‌سازند.

تاکنون دولت افغانستان ۴ هزار ۴۰۰ زندانی طالبان و این گروه ۸۴۵ زندانی وابسته به دولت افغانستان را رها کرده است.

شهاب الدین دلاور، عضو دیگر دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفت: “مسئولیت تمام حوادث خونین، چهار ماه گذشته به دوش دولت افغانستان است، باید تا ۱۵ ماه مارچ، ۵ هزار زندانی ما را آزاد می‌کرد، ما آماده بودیم که ۱ هزار زندانی آنها را در ۱۰ روز آزاد کنیم”.

نورالله نوری، عضو دیگر هیئت دفتر سیاسی طالبان در دوحه هم اظهار داشت: “به اندازه‌یی که اکنون عملیات ادامه دارد در برابر پوسته‌ها، ولسوالی‌ها و راه‌های عامه چون‌که در میان ما و کابل آتش‌بس نیست؛ این حمله‌ها می‌باشد”.

بربنیاد توافق صلح، طالبان باید خشونت‌ها را در کشور نیز کاهش می‌دادند، اما اعضای دفتر طالبان در قطر می گویند که این گروه با نیروهای دولتی افغانستان در آتش‌بس نیستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.