Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21227
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 جولای 2020 - 11:38 |

شاهین: تمام زندانیان باید بر اساس توافق‌نامه قطر رها شوند

شاهین: تمام زندانیان باید بر اساس توافق‌نامه قطر رها شوند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ضمن اعلام خبر آزادی ده زندانی دیگر دولت افغانستان تصریح کرد که زندانیان این گروه باید براساس فهرست ارائه شده در قطر آزاد شوند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به فهرست جایگزین از زندانیان این گروه اعلام کرد که باید آزادی زندانیان طالبان بر اساس فهرست ارائه شده در توافق قطر آزاد شوند.

هفته گذشته برخی از رسانه‌ها گفته بودند که طالبان فهرست تازه‌ای برای جایگزینی حدود ۶۰۰ زندانی ارائه کرده است.

شاهین در توئیتی نوشت: «در سلسله آزادی زندانیان یک موضوع بسیار مهم است که زندانیان باید مطابق فهرست سپرده شده ما باشد که در دوحه تصمیم آزادی آن‌ها گرفته شده است».

این در حالی است که دولت افغانستان تصریح کرده که ۵۹۲ نفر از زندانیان طالبان را به دلایل امنیتی و حقوقی آزاد نخواهد کرد و از طالبان خواسته تا فهرست جایگزینی را برای آزادی به دولت معرفی کند.

گفتنی است که طالبان روز گذشته نیز ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را در ولایت کندهار آزاد کرد که مجموع زندانیان آزاد شده توسط این گروه را به ۷۷۴ نفر افزایش یافت، دولت اما این آمار را تایید نمی‌کند.

با وجودیکه حکومت افغانستان تا حال در مورد آزادی زندانیان در کندهار چیزی نگفته ولی تاکید داشته است که به هدف تسهیل پروسه صلح هزاران زندانی طالبان را آزاد ساخته و این گروه نیز باید به تعهداتش پابند باشد.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.