Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21512
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 جولای 2020 - 13:29 |

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان در یک ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی را کشتند

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان در یک ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی را کشتند

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شنبه ۱۸ ژوئیه با نشر اعلامیه‌ای نوشت، طالبان در یک ماه گذشته ۱۲۹ غیرنظامی را کشته و ۲۹۱ غیرنظامی دیگر را زخمی کردند.

در این اعلامیه آمده است که گروه طالبان در یک ماه گذشته یک هزار و ۴۵۶ حمله را در ولایت‌های مختلف افغانستان انجام داده است.

در اعلامیه ذکر شده: «گروه طالبان با وجود تعهد‌شان بر کاهش خشونت‌، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهرها و شاهراه‌ها داشتند که در ۳۰ ولایت کشور، بیشتر تلفات مربوط به مردم ولایات سمنگان، قندهار ننگرهار می‌گردد».

در ادامه اعلامیه یادآوری شده: «طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مخلتلف افغانستان دست به ترورهای هدفمند و ماین‎های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن خانواده‌ها و افراد بی‌گناه می‌باشد».

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته که خشونت در برابر افراد غیرنظامی «عمل خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی محسوب شده، که طالبان هر روز در افغانستان مرتکب آن می‌گردند».

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

از سوی دیگر، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه ۱۷ ژوئیه در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور تاکید کرد که مذاکرات بین‌الافغانی باید هرچه زودتر آغاز شود و خشونت‌ها توقف یابد.

شایان ذکر است که در این روزها حملات طالبان در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته و هم‌چنان، کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۰ با نشر گزارشی نوشت، یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که در شش ماه نخست امسال یک هزار و ‌۲۱۳ غیرنظامی جان‌ باخته و یک هزار و ‌۷۴۴ تن دیگر‌ زخمی شده اند.

در ادامه این گزارش آمده بود: «از مجموع تلفات افراد ملکی در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی‌ ۴۸,۵ درصد آن توسط گروه طالبان؛ ۲۶,۷ درصد توسط عاملان نامعلوم؛ ۱۵,۵ درصد توسط نیروهای حکومتی؛ ۶,۳ درصد توسط گروه داعش و ۲,۳ درصد توسط نیروهای بین‌المللی صورت گرفته است و ‌باقی ‌تلفات براثر فیر راکت‌های نیروهای پاکستانی در ولایات کنر، کندهار، پکتیا و خوست‌ بوده است».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.