Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 21024
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 جولای 2020 - 10:07 |
سرپرست وزارت داخله:

صدها پولیس مشکوک در افغانستان گرفتار شده‌اند

صدها پولیس مشکوک در افغانستان گرفتار شده‌اند

سرپرست وزارت داخلۀ کشور گفته است که در جریان یک و نیم سال گذشته، ۱۶۰۰ نفر از افسران و کارمندان مشکوک در صفوف پولیس افغانستان گرفتار شده‌اند.

مسعود اندرابی در مصاحبه با صدای امریکا در پاسخ به سوالی در پیوند با حضور افراد نفوذی مخالفان دولت در صفوف پولیس گفت که به ریاست امنیت داخلی وزارت داخله دستور داده شده است که افراد مشکوک را در صفوف پولیس شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

حملات افراد نفوذی در صفوف قوای امنیتی و دفاعی افغان همواره یک مشکل بوده و باربار تلفات سنگینی را به ویژه به نیروهای پولیس وارد کرده است.

آقای اندرابی گفت که طالبان حملات و خشونت شان را در ولایت‌های مختلف افغانستان شدت بخشیده اند، اما به گفتۀ وی حملات آنان از سوی قوای امنیتی و دفاعی افغان دفع شده است. او گفت که اگر طالبان به تلاش‌های صلح لبیک نگفته و به مذاکرات نپیوندند، قوای افغان از طریق جنگ و نظامی آن گروه را شکست خواهد داد.

شورای امنیت ملی افغانستان به تاریخ ۲۲ جون (دوم سرطان) گزارش داد که طالبان در یک هفتۀ گذشته ۴۲۲ حمله تروریستی را در ۳۲ ولایت انجام دادند که در اثر آن، ۲۹۱ نظامی افغان کشته و ۵۵۰ نظامی دیگر زخمی شده اند.

در تازه ترین مورد مقام‌های ولایت میدان وردک پنجشنبه ۹ جولای (۱۹ سرطان) گفتند که از حملۀ مهاجمان طالبان بر یک کندک اردوی ملی افغانستان جلوگیری شد.

یک روز پیشتر، طالبان بر یک مرکز پولیس در ولایت قندهار حمله کرده و چهار منسوب پولیس را کشتند. در عین روز فرمانده پولیس ولسوالی ده یک ولایت غزنی با دو منسوب دیگر پولیس در اثر انفجار ماین تعبیه شدۀ طالبان کشته شدند.

سرپرست وزارت داخلهٔ کشور با اشاره به کشتارهای هدفمندانه به ویژه در شهر کابل گفت که با آنکه گروه داعش مسوولیت بیشتر این حملات را به دوش گرفته اند، تحقیقات وزارت داخله نشان می‌دهد که عامل اکثر این حملات شبکۀ حقانی بوده است.

شبکۀ حقانی، گروه تروریستی است که زیر چتر تحریک طالبان فعالیت کرده و رهبر شبکۀ حقانی معاون گروه طالبان نیز است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.