Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21250
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 جولای 2020 - 19:45 |

طالبان: اشرف غنی برای ترویج فرهنگ غیردینی در افغانستان تلاش دارد

طالبان: اشرف غنی برای ترویج فرهنگ غیردینی در افغانستان تلاش دارد

طالبان که به عدم آتش‌بس و آزادی تمام زندانیانش تأکید دارد با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه مدعی شد که رئیس جمهور افغانستان برای ترویج فرهنگ غیردینی در این کشور تلاش می‌کند.

گروه طالبان که آتش‌بس با دولت افغانستان پیش از مذاکرات بین‌الافغانی را تسلیم شدن برابر دولت می‌داند و بر آزادی همه زندانیانش پیش از گفت‌وگوها تأکید دارد کابل را به سرکوب شعائر دینی در افغانستان متهم کرد.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه مدعی شد که دولت افغانستان فرهنگ، ارزش‌ها و اخلاق غیراسلامی را بر مردم این کشور تحمیل می‌کند.

این مطلب همچنین با “سکولار” خواندن رئیس جمهور افغانستان می‌افزاید که اشرف غنی از آغاز حاکمیتش برای ترویج و رونق فرهنگ غیردینی بسته است.

طالبان در حالی این اتهامات را مطرح می‌کند که این گروه در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد و سخنگوی طالبان نیز اخیراً با رد درخواست دولت برای برقراری آتش‌بس پیش از آغاز گفت‌وگوها گفت: «اگر کسی می‌خواهد که اول جنگ متوقف شود سپس مذاکرات کند این درخواست غیرمنطقی می‌باشد».

اواخر ماه حمل امسال رسانه‌ها منشور منتسب به طالبان را روی خروجی قرار دادند که در آن تأکید شده بود؛ نظام آینده این کشور «امارت اسلامی» خواهد شد و رهبر طالبان نیز در انتخاب و عزل هر عضو این نظام صلاحیت کامل دارد همچنین هیچکس حق سرپیچی از تصمیم وی را ندارد. این گزارش اما توسط سخنگوی طالبان رد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.