Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 21144
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 جولای 2020 - 13:25 |

قطعه پولیس شهرداری کابل به اتهام فساد لغو شده است

قطعه پولیس شهرداری کابل به اتهام فساد لغو شده است

داوود سلطان‌زوی شهردار کابل تایید کرد که قطعه پولیسی که برای جلوگیری از تخلفات شهری در چارچوب شهرداری فعالت داشت؛ به اتهام فساد لغو شده است.

آقای سلطان زوی به روز چهارشنبه هفته گذشته، هنگام ارائه پاسخ به سوالات نمایندگان در مورد کارکردهای شهرداری، گفت که قطعه پولیس شهرداری لغو شده و دوباره به فرماندهی پولیس کابل واگذار شده است.

آقای سلطان زوی در آن نشست دلیل لغو این قطعه را ارائه نکرد؛ اما هم اکنون در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته که این قطعه به اتهام “فساد، کم‌کاری و رشوه‌ستانی” از سوی شورای امنیت ملی لغو شده است.

او گفته که قطعه یاد شده نه تنها نتوانسته فساد و مشکلات را کاهش دهد، بلکه خود باعث “ترویج بیشتر فساد و رشوه‌ستانی” شده که اسناد آن از سوی شهرداری به نهادهای عدلی و قضایی ارائه خواهد شد.

وزارت امور داخله، ماه سرطان سال گذشته، پس از امضای یک تفاهمنامه قطعه خاص ۴۰۹ نفری پولیس ایجاد کرد که در چارچوب شهرداری کابل فعالیت کرده و از تخلفات شهری به ویژه ساخت و ساز جلوگیری کند.

شهردار کابل می‌گوید بسیاری از ساختمان‌های که در دو دهه پسین در شهر کابل اعمار شده یا در حال ساخت اند، “مافیای مسکن” در آن دست دارند. به گفته او، این ساختمان‌ها خلاف نورم‌های ماستر پلان شهری ساخته شده و غیرمعیاری اند.

قوانین افغانستان افرادی را که اقدام به ساخت بلندمنزل می‌کنند، مکلف کرده است تا مسایل ایمنی را در ساختمان‌های خود در نظر بگیرند. گزارش‌ها درباره صاحبان این بلند منزل‌ها وجود دارد که با پرداخت پول به قانون و معیارهای ساختمانی را دور زده‌اند.

مسئولان شهرداری کابل پیش از این گفته که مالک بسیاری از این ساختمان‌ها “زورمندان” دولتی و غیر دولتی‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.