Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 21056
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 جولای 2020 - 17:32 |

لاوروف: قاچاق مواد مخدر از افغانستان توسط طیاره‌های ناتو باید بررسی شود

لاوروف: قاچاق مواد مخدر از افغانستان توسط طیاره‌های ناتو باید بررسی شود

وزیر خارجه روسیه گفته است که اطلاعات نشان می‌دهند که قاچاق مواد مخدر در افغانستان توسط طیاره‌های ناتو انجام می‌شود.

سرگی لاوروف، در نشست آنلاین مجمع بین المللی «پریمکوفسکی چتینی -۲۰۲۰» درباره قاچاق مواد مخدر از افغانستان می‌گوید که روسیه به مراتب اطلاعاتی در مورد قاچاق مواد مخدر از طریق هواپیماها در افغانستان دریافت می‌کند که می تواند فقط به ائتلاف ناتو تعلق داشته باشد و این موضوع باید بررسی شود.
آقای لاوروف گفت: “بارها گزارش‌هایی را مبنی بر قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر بخصوص اروپا دریافت کرده ایم که گفته می‌شود توسط هواپیماهای ناتو انجام می‌شود.”
وزیر خارجه روسیه افزود: “این اطلاعات را نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد تائید کنیم، و در عین حال نمی‌توان این کار را نادیده گرفت. اما اگر از افغانستان این کار صورت می‌گیرد، فقط می‌تواند طیاره‌های ناتو باشد.”
لاوروف خاطرنشان كرد: “اگر واقعیت‌های كاملاً معتبری را در نظر بگیریم، پس از گذشت ۲۰ سال ایالات متحده و سایر اعضای ائتلاف در افغانستان، جریان قاچاق مواد مخدر از افغانستان به خارج افزایش یافته است پس نه ایالات متحده و نه دیگر اعضای ائتلاف هیچ مبارزه مهمی علیه تولید مواد مخدر در افغانستان انجام نمی‌دهند.”
این درحالیست که پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیا وزارت امور خارجه از مشارکت اطلاعات ایالات متحده امریکا در قاچاق مواد مخدر از افغانستان خبر داد.
او گفت: این رشوه ‌های بی شمار از پروژه های در افغانستان مشارکت همان مامورهای اطلاعاتی امریکا در قاچاق مواد مخدر را نشان می‌دهد که آنها ما را به چیزهای متهم می‌کنند.
او همچنان گفت که دست داشتن اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست به شمول افغان‌ها. همه آنرا به عنوان یک واقعیت نگاه می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.