Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 21507
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 جولای 2020 - 11:21 |

لایحه پیشنهادی کنگره آمریکا در پاسخ به “تبانی” روسیه و طالبان

لایحه پیشنهادی کنگره آمریکا در پاسخ به “تبانی” روسیه و طالبان

دو تن از اعضای دموکرات کنگره ایالات متحده نخستین لایحه‌ی را در پاسخ به گزارش “تبانی” روسیه و طالبان علیه نظامیان آمریکایی در افغانستان، فراهم نمودند.

اعضای کنگره آمریکا لایحه جدیدی را ارائه نمودند که بر اساس ان سازمان اطلاعات ملی آمریکا موظف است تا گزارش های مربوط به فعالیت کشورهای غیر متخاصم علیه نظامیان آمریکایی را تا حداکثر ۱۴ روز به کنگره اطلاع دهند.

این لایحه ارسال شده به کنگره آمریکا در پاسخ به گزارش های مربوط به “تبانی” روسیه و طالبان علیه سربازان ارتش آمریکا در افغانستان به ابتکار دو تن از اعضای دموکرات کنگره آمریکا استفانی مورفی و جو کانینگهام؛ فراهم شده است.

بر اساس لایحه مربوط، مدیر سازمان اطلاعات آمریکا موظف است هنگامی که او کاملا یا حتا به طور متوسط اطمینان دارد که یک دولت خارجی غیر متخاصم، به دنبال اقداماتی علیه نظامیان آمریکایی ” کشتن و یا آسیب رساندن آنها” است، بدون معطلی کنگره آمریکا را مطلع سازد.

بنا بر گزارش، این اولین لایحه ای است که در پاسخ به اظهارات سازمان “معتبر” اطلاعاتی آمریكا در مورد “تبانی” روسیه و طالبان مبنی بر دادن پاداش به این گروه در بدل کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان؛ مطرح شده است.

یک ماه پیش، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه (موسوم به بخش گرو GRU) در معامله با طالبان در گذشته به آنها وعده داده بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان به قتل برسانند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

در ادامه، در اوایل جولای نیویورک تایمز از یک افغان نام گرفت که در مرکز این معمای پرداخت پول برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان قرار دارد.

دولت روسیه این ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز را رد کرده و دونالد ترامپ نیز این گزارش نیویورک‌تایمز را خبر “جعلی” خوانده و گفته که بی‌خبر بوده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه ضمن اظهار نظر در باره مطلب منتشره در نیویورک تایمز درباره “تبانی” روسیه با طالبان گفت: این ادعاها دروغ است. پسكوف به سوال خبرنگاران دراین مورد كه آیا ترامپ در طول سال جاری میلادی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این موضوع صحبت كرده ، پاسخ منفی داد.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.