Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 21751
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 جولای 2020 - 12:31 |

مشاور امنیت ملی در کنر: حملات راکتی دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

مشاور امنیت ملی در کنر: حملات راکتی دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، صبح روز سه‌شنبه، سی‌ویکم سرطان، در سفری به ولایت کنر با خانواده‌هایی که در حملات راکتی ارتش پاکستان آسیب‌ دیده بودند، دیدار کرد.

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که آقای محب را در این سفر یک هیأت دولتی همراهی می‌کند.

محب خاطرنشان کرده است که «دشمن» با همکاری طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند تا در این سوی خط «فرضی دیورند» پاسگاه و تأسیسات بسازند.

طبق اعلام این دفتر، آقای محب ضمن غم‌شریکی با قربانیان راکت‌پراکنی‌های ارتش پاکستان گفته است: «به دشمن نه اجازه ساخت تأسیسات داده می‌شود و نه هم حملات راکتی‌شان بی‌جواب می‌ماند.»

مشاور امنیت ملی در دیدار با باشنده‌گان ولسوالی سرکانی ولایت کنر هم‌چنان از طالبان خواسته است که غیرنظامیان را برای منافع بیگانه‌‌گان نکشند و وطن خود را خراب نکنند.

حمدالله محب به طالبان پیشنهاد کرده است که به جای ویرانی و کشتار، دوشادوش نیروهای امنیتی در برابر دشمنان افغانستان مبارزه کنند.

ولسوالی سرکانی و بخش‌هایی از شهر اسعدآباد، مرکز ولایت کنر در چند روز گذشته شاهد حملات راکتی ارتش پاکستان بوده است. هم‌زمان با این به دلیل ساخت تأسیسات تازه از سوی ارتش پاکستان در نقاط صفر مرزی، بین نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان درگیری نیز رخ داده است.

مقام‌های محلی در کنر گفته‌اند که در پی حملات راکتی ارتش پاکستان دست‌کم هفت غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه در پیوند به این راکت‌پراکنی‌ها، اعتراض شدید خود را به دولت پاکستان اعلام کرده است. هم‌زمان با آن گزارش شده است که دولت افغانستان به صورت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از این بابت شکایت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.