Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21934
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 23 جولای 2020 - 18:56 |

هشدار وزارت صحت به مردم: اشتباه عید فطر را تکرار نکنید

هشدار وزارت صحت به مردم: اشتباه عید فطر را تکرار نکنید

وزارت صحت عامه می‌گوید که هنوز کشور در اوج بحران کرونا قرار دارد و شهروندان باید در جریان روزهای عید، توصیه صحی را رعایت کنند و اشتباه عید گذشته را تکرار نکنند.

محمدجواد عثمانی، نامزدوزیر صحت عامه، روز پنج‌شنبه، دوم اسد در یک کنفرانس خبری در کابل گفت، هنوز هم خطرات ویروس کرونا پا بر جا است و شهروندان کشور نباید اشتباهات عید گذشته را تکرار کنند. او با اشاره به عید سعید فطر گفت که پیش از روزهای عید، میزان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته بود، اما دو هفته بعد از عید به دلیل بی‌پروایی مردم، میزان مبتلایان به شکل چشم‌گیری افزایش یافت. او به مردم توصیه کرد که در جریان روزهای در خانه بمانند و دیدوبازدیدشان را کاهش دهند.

از جانب دیگر وی از موجودیت «مرض کانگو» نیز هشدار داد. برای این‌که کسی به این مرض مبتلا نشود، وی توصیه کرد که تماس با حیوانات به حداقل برسد. آقای عثمانی گفت که برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس تب کانگو، هنگام قربانی حیوانات از دست‌کش استفاده و گوشت نیز خوب پخته شود.

با این همه، او توصیه کرد که برای جلوگیری از ویروس کرونا، شهروندان باید توصیه‌هایی صحی چون پوشیدن ماسک، دست‌کش، فاصله‌گیری اجتماعی و شستن دست‌های‌شان با صابون را از یاد نبرند.

در همین حال وزارت صحت عامه نیز از شهروندان خواست که به توصیه‌ها و سفارش‌های وزارت صحت عامه توجه کنند. عبدالحکیم منیب، وزیر حج و اوقاف گفت که هنوز هم کشور در اوج بحران ویروس کرونا قرار دارد و نیاز است که شهروندان توصیه‌های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند.

او گفت که بر اساس آیات قران کریم و احادیث نبوی، حفظ جان فرض است از این رو شهروندان باید مکلفیت‌های دینی و ایمانی‌شان را در قبال جان خودشان، فامیل و هم‌وطنان‌شان ادا کنند. او از مردم خواست که در جریان روزهای عید، دیدوبازدید نداشته باشند و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.