Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21355
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 15 جولای 2020 - 16:45 |

هلال احمر: افزایش مبتلایان به کرونا افغانستان را در آستانه فاجعه قرار داد

هلال احمر: افزایش مبتلایان به کرونا افغانستان را در آستانه فاجعه قرار داد

سازمان هلال احمر افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با رشد شمار بیماران COVID-19 در کشور و تضیعف هر چه بیشتر نظام درمانی، افغانستان در آستانه فاجعه است.

در بیانیهٔ هلال احمر افغانستان که امروز (چهارشنبه ۱۵ جولای) منتشر شد، آمده است: «با فشار فلج‌کننده‌ای که بیماری COVID-19 به افغانستان به‌ عنوان یکی از ده کشور آسیب‌پذیر جهان وارد کرده، این کشور در آستانهٔ یک فاجعه بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است.»

بر اساس آمار دولتی، در افغانستان تا کنون ۳۴ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کنار ۱۰۶۲ مورد مرگ در اثر بیماری COVID-19 به ثبت رسیده است.

بیانیه سازمان هلال احمر همچنین تصریح می‌کند: ‌«انتظار می‌رود آمار واقعی مبتلایان و قربانیان این بیماری در افغانستان بسیار بیشتر باشد، این تلفات به ‌سبب محدودیت تست کرونا و ضعف نظام بهداشتی کمتر از میزان واقعی گزارش می‌شود.»

رئیس هلال احمر افغانستان نیز اعلام کرد که «کمبود شدید لوازم بهداشتی» و «دشواریِ دسترسی به مناطق دوردست این کشور» کار مقابله با این بیماری همه‌گیر را دشوار کرده است.

مسئولان هلال احمر افغانستان که پیش‌بینی می‌کنند در هفته‌های پیش‌رو شیوع بیماری COVID-19 بیش‌ از پیش شود، با همکاری داوطلبان بر تعداد گروه‌های امداد سیّار خود افزوده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت صحت عامه افغانستان، بر اساس آمارهای دولتی تاکنون تنها یک‌ سوم از مبتلایانی که بیماری آنها تأیید شده مرد بوده‌اند، آماری که سبب نگرانی مقامات بهداشت افغانستان شده است، زیرا در جامعهٔ محافظه‌کار این کشور دسترسی زنان به نظام بهداشتی دشوار است.

در همین راستا، این وزارتخانه تلاش کرده تا بر شمار کارکنان زن خود بیفزاید و در بیمارستان‌ها نیز فضای ویژهٔ زنان را از فضای مردان جدا کند تا زنان بتوانند با محدودیت کمتری از امکانات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.