Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21854
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 22 جولای 2020 - 17:40 |

هوتل کابل سرینا ۱۶۸ میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است

هوتل کابل سرینا ۱۶۸ میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است

وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که هوتل کابل سرینا، بابت نپرداختن اجاره، ۱۶۸ میلیون دالر از این وزارت بدهکار است.

به نقل از سلام‌وطندار، وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست فوق‌العاده‌‌ شورای عالی هوتل‌ها که روز گذشته، سه‌شنبه، ۳۱ سرطان برگزار شده بود، گفته که این وزارت برای بررسی این بدهکاری، هیاتی را موظف کرده است.

طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست از رهبری هوتل کابل سرینا خواهان پرداخت بدهکاری به دولت شده است.

هوتل کابل سرینا، از بزرگ‌ترین هوتل‌های افغانستان است که در قلب پایتخت در سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلار تاسیس شد.

ذبیح‌الله احسان، رئیس شرکت هوتل‌ها، در این نشست گفته که هوتل کابل سرینا از سال ۲۰۱۰ تاکنون، بابت نپرداختن اجاره، مبلغ ۱۶۸ میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ در خبرنامه‌یی به نقل از رئیس شرکت هوتل‌ها آورده است: «هوتل کابل سرینا پس از بازسازی در سال ۲۰۰۵ برای سی سال به مالک فعلی آن اجاره داده شد که براساس قرارداد، از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ این اجاره‌دار از حق پرداخت اجاره معاف بود. از سال ۲۰۱۶ تا چند ماه سال جاری میلادی ۱۶۸ میلیون مقروض است».

صفت‌الله وزیری، مسوول مالی هوتل کابل سرینا گفته که تاکنون ۳۲ میلیون دالر به شرکت هوتل‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ پرداخت کردند و تنها ۱۰۰ میلیون دلار از این وزارت بدهکار اند.

مسوول مالی هوتل کابل سرینا مدعی شده است که این هوتل برای ده سال از پرداخت مالیه معاف بود و وزارت اطلاعات فرهنگ در یک سال گذشته، ۴۱۶ هزار دالر از حساب این بانک بابت مالیه وضع کرده است.

مسوول مالی هوتل کابل سرینا گفته که براساس قرارداد، باید دولت پارک زرنگار و جادۀ بین کابل سرینا و بانک مرکزی را در اختیار هوتل قرار می‌داد که چنین نشده است و مالک هوتل از آن متضرر شده است.

رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ، هیاتی را که متشکل از نماینده‌گان این وزارت و هوتل کابل سرینا اند، برای بررسی این موضوع توظیف کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.