Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21259
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 جولای 2020 - 19:48 |

پاکستان به درخواست افغانستان برای بازگشایی مرز پاسخ مثبت داد

پاکستان به درخواست افغانستان برای بازگشایی مرز پاسخ مثبت داد

دولت پاکستان از صدور مجوز بازگشایی مجدد مرز واگا برای انتقال کالاهای تجاری بین دو کشور هند و افغانستان خبر داد.

به نقل از داون نیوز، مرز واگا در نزدیکی شهر لاهور به منظور انتقال کالاهای تجاری هند به افغانستان و بالعکس بازگشایی می شود.

گزارش ها حاکی است اسلام آباد مجوز بازگشایی این مرز برای انتقال کالا بین هند و افغانستان را صادر کرده و طرفین می توانند از ۱۵ جولای (۲ روز دیگر) از این مرز استفاده کنند.

وزارت خارجه پاکستان در این خصوص اعلام کرد: دستور بازگشایی مرز واگا پس از درخواست ویژه دولت افغانستان از پاکستان صادر شده است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: کابل برای تامین اقلام ضروری خود از طریق هند دچار مشکل بود و باید مسیرهای دور و دراز را انتخاب می کرد به این دلیل با بازگشایی مرز واگا موافقت شده است.

اسلام آباد تاکید کرد: فعالیت های گذرگاه های مرزی پاکستان با کشورهای مختلف به شرایط پیش از انتشار ویروس کرونا بازگشته است.

دولت پاکستان ابراز امیدواری کرد روابط تجاری مشترک اسلام آباد و کابل نیز به حالت عادی خود بازگشته و نسبت به وضعیت کنونی افزایش پیدا کند.

گفتنی است پس از انتشار ویروس کرونا در منطقه مرزهای پاکستان با دیگر کشورها از جمله افغانستان بسته شده بود.

از آنجا که بخش قابل ملاحظه ای از اقلام مورد نیاز مردم افغانستان از طریق پاکستان تامین می شود بسته شدن مرز مشترک با پاکستان مسائل زیادی را برای تجار افغانستانی ایجاد کرده بود.

مرز چمن میان افغانستان و پاکستان طی مدت انتشار کرونا بارها بازشده و مجددا بسته شده است ولی اخیرا دستور بازگشایی و عادی شدن فعالیت این مرز صادر شده است.

تنها در ماه اپریل بیش از ۱۰ هزار کانتینر که قصد داشتند کالاهای تجاری را به افغانستان منتقل کنند داخل خاک پاکستان منتظر بازگشایی مرز بودند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.