Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 22190
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 جولای 2020 - 10:00 |

پروژه تثبیت هویت شهروندان و مهاجران افغانستانی به زودی آغاز می‌شود

پروژه تثبیت هویت شهروندان و مهاجران افغانستانی به زودی آغاز می‌شود

مدیرکل امور شهروندان و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران در دیدار با سفیر افغانستان در تهران، بر آغاز پروژه تثبیت هویت شهروندان افغانستانی در ایران تاکید کرد.
به نقل از آوا، عبدالغفور لیوال، سفیر کشور در تهران و هیأت همراه صبح امروز(سه‌شنبه، ۷ اسد) با مدیرکل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف درباره موضوعات آغاز پروژه تثبیت هویت شهروندان افغانستانی، در اختیار قراردادن مکان‌های مناسب در برخی از ولایت‌های ایران جهت انجام این پروژه و آمادگی جهت قانونمند کردن حضور مهاجرین در ایران مطرح شد.
در این دیدار دکتر مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران موافقت و همکاری خود را مبنی بر آغاز پروژه تثبیت هویت اتباع و مهاجرین افغانستانی در این کشور اعلام نمود و تاکید نمود، با در اختیار قرار دادن مکان‌های مناسب در برخی ولایت‌ها، به زودی این پروژه آغاز می‌گردد و بر اجرای دقیق و اهمیت آن تاکید نمود.
وی در بحث ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در ایران اشاره کرد: باتوجه به جلسه و مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، اتباعی که دارای پاسپورت(گذرنامه) خانواری منقضی شده هستند، در حال حاضر بدون مجوز محسوب می شوند و باید تعیین تکلیف شوند، لذا دولت جمهوری اسلامی ایران فقط به افرادی که به صورت قانونی در کشور حضور دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.