Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 22172
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 28 جولای 2020 - 17:15 |

کرزی: مردم افغانستان سال‌هاست که بخاطر منافع دیگران قربانی میشوند

کرزی: مردم افغانستان سال‌هاست که بخاطر منافع دیگران قربانی میشوند

رئیس جمهور پیشین افغانستان به گزارش اخیر سازمان ملل متحد در مورد تلفات ملکی در افغانستان واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش یوناما در نتیجه جنگ های مسلحانه در افغانستان طی ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۳ هزار و ۴۵۸ تلفات غیر نظامی کشته و زخمی شده اند که بیشترین کشته و زخمی شده ها به حملات طالبان نسبت داده شده است.
در همین حال حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به این گزارش در اعلامیه‌ی گفته است: “این جنگ، جنگ مردم افغانستان نبوده بلکه مردم افغانستان سال هاست که بخاطر منافع دیگران قربانی میشوند.”
آقای کرزی از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواست که از برادر کشی دست بردارند و هر چه زودتر مذاکرات بین الافغانی را شروع کنند.
رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌افزاید که تنها صلح و مشارکت تمام افغان ها بدون از تبعیض در پروسه صلح می تواند به فاجعه طولانی در وطن ما پایان دهد.
در اعلامیه «اتحاد و اتفاق» مردم افغانستان یگانه راهی است که با توسل به آن صلح و حاکمیت ملی در کشور تأمین می‌شود و آینده به دستان خود مردم رقم زده خواهد شد.
در همین حال طالبان با رد کردن تلفات افراد ملکی در نتیجه حملات این گروه گفته است که گزارش یوناما در هماهنگی با ارگان همی امنیتی تهیه شده است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، در واکنش به گزارش یونامه که روز گذشته به نشر رسید گفته است؛ در این گزارش تمام جوانب تلفات افراد ملکی بررسی نشده است.
سخنگوی طالبان در توییتر خود نوشته است که در گزارش نیمه ساله دفتر معاونیت سازمان محلل مسوولیت تلفات ۴۳ در صد تلفات افراد ملکی را به مجاهدین امارت اسلامی نسبت داده که بی اساس است.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.