Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 20544
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 جولای 2020 - 16:10 |
کرونا در آمریکا

کرونا در آمریکا؛ ثبت بی‌سابقه ۵۲ هزار بیمار جدید در یک روز

کرونا در آمریکا؛ ثبت بی‌سابقه ۵۲ هزار بیمار جدید در یک روز

شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در آمریکا ظرف روز چهارشنبه ۵۲,۹۸۲ نفر بوده است که تعدادی بی‌سابقه برای مبتلایان روزانه در آمریکا است.

مطابق آمار دانشگاه جانز هاپکینز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گذشته است و بیشتر از ۱۲۸ هزار نفر هم جانشان را با ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این هشدار داده که شتاب شیوع در آمریکا کاهش نیافته و ممکن است تعداد مبتلایان روزانه در آمریکا به بیش از صد هزار نفر برسد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، لحنش درباره استفاده از ماسک را تغییر داده و گفته کاملا از آن حمایت می‌کند و اگر در محیطی بسته با دیگران باشد ماسک خواهد زد.

ایالت‌های مختلف در آمریکا برنامه‌هایشان برای کاهش محدودیت‌های مرتبط با مهار کرونا را متوقف کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز درباره استفاده از ماسک برای مهار کرونا لحن متفاوتی با قبل داشت و گفت “کاملا از آن حمایت می‌کنم”.

آقای ترامپ گفت خودش هم اگر در محیط‌های بسته و نزدیک دیگران باشد از ماسک استفاده می‌کند.

او گفت با اینکه در موقعیت‌های عمومی هم ماسک بزند مشکلی ندارد چون او را شبیه “تکاور تنها” می‌کند. اشاره او به یک شخصیت تخیلی در فیلم‌های کابویی است.

رئیس‌جمهور آمریکا در عین حال با اجباری کردن ماسک مخالفت کرد.

برخی گروه‌های دست راستی در آمریکا با اجباری شدن ماسک و دیگر محدودیت‌های ضروری برای مهار کرونا مخالفند و آن را نقض آزادی‌های خود می‌دانند.

آقای ترامپ برای چگونگی عملکردش در برابر بحران کرونا و از جمله در کم‌اهمیت جلوه دادن استفاده از ماسک با انتقادهای زیادی روبرو است.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که نمی‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور خود را با ماسک تصور کند. او همچنین چندی پیش در جریان بازدید از کارخانه‌ای به خبرنگاران گفت جلوی آنها ماسک نمی‌زند تا آنها نتوانند از تصویر او با ماسک لذت ببرند.

آقای ترامپ در آغاز همه‌گیری کرونا نخست با کم‌اهمیت تلقی کردن آن و سپس با بیان مطالبی که در تضاد با یافته‌های علمی به نظر می‌رسید جنجال‌برانگیز شد. او همچنین تئوری‌های توطئه‌ را بدون ارائه شواهد مطرح کرد.

| منبع خبر : بی بی سی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.