Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 22103
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 27 جولای 2020 - 17:51 |

آغاز چهارمین نشست «سام» در کابل

آغاز چهارمین نشست «سام» در کابل

چهارمین نشست دو روزه هیأت عالی‌رتبه، موسوم به «سام» امروز با میزبانی وزارت مالیه و اشتراک کشورهای کمک‌کننده افغانستان در کابل آغاز شد.

به نقل از رسانه های خبری کابل،چهارمین نشست هیأت عالی رتبه یا «سام» امروز برای بحث در مورد تأثیرات کرونا بر اقتصاد کشور، صلح و انکشاف افغانستان و همچنان بررسی تعهدات متقابل دولت افغانستان و کشورهای کمک‌کننده آغاز شد. قرار است این نشست برای دو روز ادامه یابد.

شمروزخان مسجدی، سخن‌گوی وزارت مالیه با تأیید این گزارش گفته است که در روز اول این نشست یعنی امروز (دوشنبه، ۶ اسد) دو نشست جانبی برگزار می‌شود.

به گفته‌ی آقای مسجدی، در نشست جانبی نخست روی تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد و چگونگی بیرون‌رفت از آن و در نشست جانبی دوم نیز در مورد صلح و انکشاف افغانستان بحث می‌شود.

سخن‌گوی وزارت مالیه می‌گوید که نشست‌های روز اول جانبی است و در آن روی موارد تخنیکی بحث می‌شود. مسجدی می‌گوید که در روز اول، حکومت افغانستان برنامه‌هایش را تشریح و متخصصین و همکاران بین‌المللی نیز نظریات‌شان را در زمینه شریک می‌کنند.

به گفته‌ی مسجدی، نشست اصلی «سام» فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود. رهبری این نشست را افغانستان، فنلاند و نماینده‌ی خاص دبیرکل سازمان ملل متحد بر عهده دارند. قرار است رییس‌جمهور اشرف غنی در آغاز این نشست سخنرانی کند.

براساس معلومات سخن‌گوی وزارت مالیه، دولت افغانستان ۸۰ درصد تعهدات خود در قبال کنفرانس جینوا را عملی کرده و تا پایان سال جاری ۲۰ درصد تعهدات باقی‌مانده نیز عملی خواهد شد.

قرار است در این نشست نمایندگان وزارت مالیه افغانستان، شورای امنیت، بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، سازمان توسعه ملل متحد، معاون زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان و همچنان نمایندگان سکتور خصوصی شرکت کنند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.