Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21224
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 جولای 2020 - 11:37 |

آمریکا: روند کاهش نیروهای ما در افغانستان تکمیل شد

آمریکا: روند کاهش نیروهای ما در افغانستان تکمیل شد

بر اساس توافق‌نامه صلح دوحه میان گروه طالبان و نمایندگان ایالات متحده، شمار نیرو های آمریکایی در افغانستان به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش داده شد.

شبکه تلویزیونی NHK گزارش داد که بر اساس توافق نامه امضا شده میان ایالات متحده و طالبان در اواخر ماه فبروری، در قطر، شمار نیرو های آمریکایی در افغانستان به ۸ هزار ۶۰۰ نفر كاهش یافته است.

نماینده نیروهای مسلح ایالات متحده در افغانستان در صحبت با این شبکه گفت که کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بر طبق توافقنامه صلح با طالبان به اتمام رسیده است. او تاکید کرده که فرماندهان روند خروج نظامیان را از ترس ویروس کرونا، تسریع کرده اند.

بر طبق این توافق نامه که در ماه فبروری توسط مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر امضاء شد، شمار نیرو های آمریکایی در افغانستان تا تاریخ سیزدهم جولای سال روان باید از ۱۳ هزار نفر به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یابد.

بر اساس توافقنامه صلح دوحه، شمار باقیمانده نیرو های آمریکایی باید ظرف ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند.

ایالات متحده امریکا در پایان ماه فبروری امسال موافقتنامه ای را با طالبان امضا کرد که مبتنی بر آن شمار نیروهای امریکایی تا میانه ماه جولای باید از ۱۲ هزار به ۸ هزار ۶۰۰ نفر کاهش یابد. بنابراین توافقات، تا ماه می ۲۰۲۱ باید همه نیروها از افغانستان خارج شوند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده در اواخر ماه می خواستار برگشت سریع سربازان آمریکایی شد و از نیروهای افغانستان خواست که مسئولیت دفاع از کشورشان را به عهده بگیرند.

او در یک توییت گفته بود که سربازان آمریکایی به خانه برگشت داده شوند و وضعیت افغانستان از نزدیک زیر نظارت باشد تا در صورت نیاز حمله‌ای صورت گیرد که تا حالا هرگز وجود نداشته است.

ترامپ به تکرار از هزینه بالای جنگ افغانستان شکایت کرده است و خارج ساختن نیروهای آمریکایی از این منازعه یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش بوده است.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.