Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21446
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 جولای 2020 - 15:23 |

اتمر: طالبان به جای ۶۰۰ زندانی باقی مانده فهرست دیگر ارائه کنند

اتمر: طالبان به جای ۶۰۰ زندانی باقی مانده فهرست دیگر ارائه کنند

سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که افغانستان با تمام قوت از فرصت ایجاد شده برای تحقق صلح در کشور استفاده کرده و در این راستا از تمامی تلاش‌ها حمایت می‌کند.
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه امروز پنج‌شنبه (۲۶ سرطان) در یک نشست خبری در کابل، گفت که صلح اولویت دولت افغانستان است و تلاش‌های وسیعی برای دست یابی به این مهم از سوی وزارت خارجه به راه انداخته شده است.

به گفته او، دولت افغانستان به منظور تحقق صلح و نشان دادن حسن نیت تا هنوز ۴۴۰۰ زندانی طالبان را از بند رها کرده که خود نشان دهنده اراده قوی حکومت برای تامین صلح در کشور است.

اتمر تاکید کرد که حدود ۶۰۰ زندانی باقی مانده طالبان مشکلات قانونی دارند و دولت افغانستان نمی‌تواند آنان را رها کنند؛ بناً طالبان باید به جای آنان فهرست دیگری را ارائه کنند.

او تاکید کرد که برای ختم جنگ چندین ساله در کشور باید هیچ طرف فرصت به وجود آمده صلح را ضایع سازد.

به گفته او، هم اکنون جامعه جهانی از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنند؛ اما این کشورها خواستار برداشتن اقدام‌های عملی برای صلح افغانستان اند.

آقای اتمر افزوده که تا هنوز ۱۲ کشور مختلف جهان برای میزبانی از مذاکرات افغانستان اعلام آمادگی کرده‌ که دراین جمع دو کشور اروپایی نیز شامل اند.

وی بیان داشت که آلمان یکی از کشورهای است که وزیر خارجه آن در گفتگوی تلفنی با او برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که گفته می‌شود، گروه طالبان برای تکمیل شدن روند رهایی ۵ هزار زندانی تا هنوز لیست جدید به دولت افغانستان نسپرده است.

طالبان تاکید دارند که ۶۰۰ زندانی باقی مانده هم باید مطابق فهرست قبلاً ارائه شده رها گردد؛ اما دولت افغانستان می‌گوید که این شش صد تن اکثراً پاکستانی اند و یا در حملات خونبار تروریستی دست داشته اند که در هردو صورت دولت نمی‌تواند آنان را رها کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.