Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21021
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 10 جولای 2020 - 10:05 |

برنامه غذایی جهان به بیش از ده میلیون افغان کمک می‌کند

برنامه غذایی جهان به بیش از ده میلیون افغان کمک می‌کند

با گسترش همه‌گیری کروناویروس و بلندرفتن آمار مردم نیازمند در افغانستان، برنامه غذایی جهان ملل متحد (WFP) در نظر دارد که امسال برای بیش از ده میلیون شهروند افغان مواد خوراکی کمک کند.

وحیدالله امانی، رییس روابط عامۀ “دبلیو اف پی” در افغانستان گفته که این اداره برنامه کمک مواد خوراکی را برای ۷٫۲ میلیون شهروند افغان در سال ۲۰۲۰ ترتیب کرده بود؛ اما اکنون در نظر دارد که برای سه میلیون دیگر در سال روان میلادی مواد خوراکی کمک کند.

او افزود که با توجه به اوضاع، قرنطین و نبود کار در افغانستان، برنامه غذایی جهان این کمک‌ها را در نظر گرفته است.

به گفتۀ وی، ۸۰ فیصد این سه میلیون نفر نیازمند، در شهرها زندگی می‌کنند که پس از گسترش کروناویروس کارهای شان را از دست داده اند.

رییس روابط عامۀ برنامه غذایی جهان در افغانستان به صدای امریکا گفت که سه میلیون فرد نیازمند که در برنامۀ این سازمان افزوده شده، به کمک‌های نهادهای امدادرسان و کشورها نیاز دارند.

آقای امانی گفت: “برای این پول کافی نداریم؛ اما امیدوارم که تمویل‌کنندگان که در راس آن ادارۀ انکشافی ایالات متحده (USAID) قرار دارد، آنها با ما تعهد کرده اند و بیشتر کمک‌ها دریافت شده است. برای اینکه به سه میلیون نفر نیازمند رسیدگی کنیم، ما به ۵۳ میلیون دالر بودجه اضافی نیاز داریم که از این میان تا اکنون ۲۰ میلیون دالر دریافت کرده ایم”.

کمک ۴۹ میلیون دالری امریکا

برنامه غذایی جهان در یک اعلامیه گفته است که ادارۀ انکشافی ایالات متحده (USAID) در افغانستان به تازگی ۴۹ میلیون دالر را در اختیار این اداره قرار داده است.

برنامه غذایی جهان در نظر دارد که از این کمک جدید، برای نزدیک به یک میلیون افغان، مواد غذایی و پول نقد توزیع کند.این افراد شامل جوامع متضرر از حوادث طبیعی و بحران، کودکان سوتغذی، زنان باردار و شیرده و کسانی که در امور کاهش خطرات سهم می‌گیرند، استند.

همچنان قرار است که بخشی از این کمک‌ها برای توانمندسازی ترانسپورت برنامه غذایی جهان در افغانستان که مسوولیت انتقال موادغذایی به مناطق دوردست را دارد و هم چنان در بخش خدمات هوایی بشری ملل متحد (UNHAS) که به نمایندگی از جامعۀ بین‌المللی خدمات هوایی بشری را در افغانستان فراهم می‌کند مصرف شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.