Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 22175
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 جولای 2020 - 17:36 |

بیش‌تر مقامات مهلت کابینه برای ثبت دارایی‌‌شان را جدی نگرفته‌اند

بیش‌تر مقامات مهلت کابینه برای ثبت دارایی‌‌شان را جدی نگرفته‌اند

اداره امور ریاست جمهوری اعلام کرد که «اکثر اراکین حکومتی»، مهلت سه هفته‌ای کابینه برای ثبت دارایی‌‌شان را جدی نگرفته‌‌اند.

کابینه در شانزدهم سرطان به مقام‌های بلندپایه دولتی سه هفته مهلت داده بود تا دارایی‌‌شان را ثبت کنند. صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در آن زمان گفته بود، در صورتی که مقام‌های دولتی در این مدت دارایی‌‌شان را ثبت نکنند، معاشات‌شان قطع می‌شود.

با این حال، اداره امور ریاست جمهوری گفته است که تاکنون شمار زیادی از مقام‌های حکومتی دارایی‌شان را ثبت نکرده‌اند.

اداره امور ریاست جمهوری به مقام‌هایی که تاکنون دارایی‌‌شان را ثبت نکرده‌اند، شش روز دیگر فرصت داده است تا دارایی‌شان را ثبت کنند. این مهلت در سیزدهم ماه اسد پایان می‌یابد.

این اداره هشدار داده است که پس از ختم این مهلت مصمم است تا نام‌های مقام‌های حکومتی را که دارایی‌‌شان را ثبت نکرده‌اند، همه‌گانی کند.

ثبت دارایی‌ مقام‌ها براساس قانون اشاعه و ثبت دارایی‌های مقامات و کارکنان دولتی که در ماه سنبله سال ۱۳۹۶ توشیح و در ماه عقرب همان سال در جریده رسمی نشر شد، صورت می‌گیرد.

این قانون که دارای سه فصل و ۱۶ ماده است، همه‌ی کارمندان بلندپایه دولت را مکلف به ثبت دارایی‌های‌شان دانسته است. هدف از ایجاد این قانون، جلوگیری از حیف‌ومیل شدن دارایی‌های عامه عنوان شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.