Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 21667
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 جولای 2020 - 17:25 |
وزارت زنان:

بیش از ۲۵۰۰ قضیه خشونت علیه زنان در شش ماه گذشته ثبت شده است

بیش از ۲۵۰۰ قضیه خشونت علیه زنان در شش ماه گذشته ثبت شده است

وزارت امور زنان می‌گوید که در شش ماه سال روان مالی خورشیدی، ۲۵۸۲ قضیه خشونت در برابر زنان در کشور ثبت شده است.

سپوژمی وردک، معین وزارت امور زنان، امروز دوشنبه (۳۰ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹، به گونه مجموعی ۲۵۸۲ قضیه خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است.

بانو وردک در همین حال، آمار قضایای حاد خشونت علیه زنان در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ را ۳۴ قضیه عنوان کرد و گفت که این قضایا شامل قتل، خودکشی، مجروحیت شدید و محاکمه صحرایی می شود.

سینا شنا منصور، معاون دادستانی کل کشور نیز در امور منع خشونت علیه زنان در این کنفرانس خبری گفت: در سال مالی ۱۳۹۹ مجموعاً ۱۱۷۹ قضیه خشونت علیه زنان از سراسر کشور در این معاونیت به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است.

بانو منصور اضافه کرد که قضایای تجاوز جنسی در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۸ مجموعاً ۷۴ قضیه بوده، اما این قضایا در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ به ۱۲۱ مورد رسیده است.

معاون دادستانی کل همچنان افزود که این معاونیت در دوره وضع محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به ۲۴۹ قضیه خشونت علیه زنان رسیدگی کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز گزارش شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ این کمیسیون را در رابطه به قضایای خشونت علیه زنان ارایه نمود.

شبنم صالحی، کمیشنر این کمیسیون در امور خشونت علیه زنان گفت: در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹ به گونه مجموعی ۱۸۹۴ قضیه خشونت علیه زنان از سراسر کشور در این کمیسیون به ثبت رسیده است.

او آمار قضایای حاد خشونت علیه زنان در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ را ۱۰۷ مورد گزارش داد وگفت که قضایای حاد خشونت علیه زنان در شش ماه نخست سال مالی ۱۳۹۸ مجموعاً ۷۲ مورد به ثبت رسیده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.