Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21033
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 جولای 2020 - 12:13 |

تاکید پنتاگون: روسیه با افراط گرایان در افغانستان در تماس است

تاکید پنتاگون: روسیه با افراط گرایان در افغانستان در تماس است

وزارت دفاع ایالات متحده تاکید کرده است که دولت روسیه با گروه‌های القاعده و حقانی در افغانستان در تماس است.

مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان تاکید کرده است که فدراتیف روسیه درگیر وضعیت افغانستان است و از طریق تماس با گروه‌های طالبان و حقانی در این کشور فعالیت دارد.
میلی گفت: “سالهاست میدانیم که روسیه برای امنیت کشور خود درگیر وضعیت افغانستان است. ما با روسیه دوست نیستیم و فعالیت آنها در این کشور نگران کننده است. ما این موضوع را با دقت کنترل کرده ایم و در حال انجام اقدامات مناسب هستیم.”

طبق اظهارات میلی بسیاری از کشورها مانند چین، پاکستان و ایران در شرایط اطراف افغانستان شرکت می‌کنند. رئیس ستاد مشترک ستاد ارتش امریکا گفت: “روسیه یکی از این کشورهاست که سالهای اخیر برای نفع شخصی خود این کار را از طریق طالبان و حقانی انجام می‌دهد.”
وی درباره پرداخت پاداش از سوی روسیه برای کشتن سربازان امریکایی به طالبان نیز می‌گوید: ما می‌خواهیم به پایین این پاداش ها برسیم.” نیز گفته است که ایالات متحده در مورد انعام روسیه به طالبان گزارشی دریافت نکرده است.
چندی پیش روسیه نیز در واکنش به این اظهارات گفته بود که روسیه هیچگاه به این گروه تروریستی تسلیحات کمک نکرده است. کمک‌ها فقط به دولت قانونی افغانستان بوده است.
پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا گفته بود که روسیه مخالف حضور امریکا در افغانستان است و مجدداً ادعا کرد که این کشور به طالبان اسلحه گرم می فروشد.
ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گفته‌های پمپئو اظهار داشت: “روسیه فقط به دولت قانونی افغانستان تسلیحات کمک کرده است.”
خانم زاخاروا می‌گوید جلساتی که مایک پمپئو در دیدارش با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، مسئله جلوگیری از عرضه اسلحه به طالبان را مطرح نکرد.
در ادامه افزوده است که در افغانستان اطلاعات به‌طور فعالانه درمورد حمایت امریکایی‌ها از داعش منتشر شده است. امریکایی گروه تروریستی داعش را در درگیری‌ها در محاصره طالبان قرار می‌گیرند را توسط هلیکوپترهای نامعلوم نجات داده اند.
یادآوری می‌کنیم که نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.
طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.