Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21845
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 جولای 2020 - 17:15 |

در ۲۱ ولایت افغانستان ۳۰۸ کیلومتر سرک و ۱۲ پُل به‌هزینه ۲٫۶ میلیارد افغانی ساخته می‌شود

در ۲۱ ولایت افغانستان ۳۰۸ کیلومتر سرک و ۱۲ پُل به‌هزینه ۲٫۶ میلیارد افغانی ساخته می‌شود

در ۲۱ ولایت افغانستان از طریق برنامه ملی راه سازی روستایی وزارت احیاء و انکشاف دهات ۲۰۸ کیلومتر سرک روستایی و ۱۲ پایه پل به هزینه بیش از ۲٫۶ میلیارد افغانی ساخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مجیب‌الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات، روز سه شنبه (۳۱ سرطان) قرارداد تعدادی از پروژه‌‌های راه‌سازی را با شوراهای انکشافی و شرکت‌های خصوصی به امضاء رساند.
این پروژه‌ها شامل ساخت جاده‌های روستایی و اعمار پل‌های موتر رو می‌شود که هزینه‌ی بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون افغانی، توسط برنامه ملی راه سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات تطبیق خواهد شد.

آقای کریمی گفت: «این پروژه‌ها در ۲۱ ولایت کشور، شامل غور، بامیان، بدخشان، بغلان، بلخ، پروان، پنجشیر، پکتیا، تخار، جوزجان، خوست، فاریاب، غزنی، کابل، کاپیسا، کندز، کندهار، لغمان، ننگرهار، میدان وردک و هرات تطبیق می‌شود و در جریان تطبیق آن‌ها ۴ میلیون و ۲۳۵ هزار ۶۲۲ روز کاری ایجاد خواهد شد».

به گفتۀ وی، این پروژه‌ها شامل احداث ۳۰۸ کیلومتر سرک روستایی و ۱۲ پایه پل به طول مجموعی ۵۹۵ متر، می‌شود و از تطبیق آن‌ها حدود ۶ میلیون تن مستفید خواهند شد.

او می‌گوید: «یکی از پروژه‌های قرارداد شده، پروژه‌ی ساخت ۴۸ کیلومتر سرک در منطقه پامیر افغانستان است. خوشبختانه وزارت احیا و انکشاف دهات پیش از این پروژۀ ۶۰ کیلومتر سرک را در پامیر از منطقه بروغیل تا منطقه بز‌های گنبد روی دست گرفته بود که تکمیل شده است و حالا بر اساس یک قرارداد جدید، ۴۸ کیلومتر سرک را از منطقه بز های گنبد الی سرحد چین اعمار خواهیم کرد. ساخت این سرک بخش بزرگی از مشکلات مردم پامیر را حل کرده و سهولت‌های فراوانی را برای آنان به وجود خواهد آورد».

گفتنی است که تا اکنون ۷۳۱۰ کیلومتر سرک و ۲۸۲ پایه پل به طول مجموعی ۹۰۱۵ متر در ۳۴ ولایت افغانستان از سوی برنامۀ ملی راه‌سازی روستایی وزارت انکشاف دهات ساخته شده و ۶۳۲۰ کیلومتر سرک نیز طی چند سال گذشته تحت پوشش حفظ و مراقبت قرار گرفته است. این فعالیت‌ها حدود ۱۲٫۷ میلیون روز کاری ایجاد کرده است و ۹٫۹ میلیون تن از روستانشینان از مزایای آن‌ها مستفید شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.