Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20615
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 جولای 2020 - 15:58 |

دونالد ترامپ بدترین رئیس جمهور ۳۰ سال اخیر آمریکا

دونالد ترامپ بدترین رئیس جمهور ۳۰ سال اخیر آمریکا

تنها ۴ ماه تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا باقی مانده و این درحالی است که اکثر شهروندان آمریکایی طبق نظرسنجی های انجام شده، ترامپ را بدترین رئیس جمهور سه دهه گذشته این کشور میدانند.

به گزارش هفته نامه آمریکایی نیوزویک، در حالیکه تنها چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات متحده همچنان در رقابت ها برای پیروزی در کاخ سفید از «جو بایدن» رقیب دموکراتیک خود عقب است.

ضعف عملکرد ترامپ در سیاست خارجی، عملکرد غیرقابل دفاع او در مهار شیوع کرونا، شیوه خشونت امیز او در برخورد با معترضان مردمی و … ازجمله دلایلی است که مردم آمریکا در نظرسنجی او را بدترین رئیس جمهوری کشورشان در سه دهه اخیر دانستند.

در حوزه سیاست خارجی، ترامپ با خروج یکجانبه از بسیاری از توافق های و قراردادهای بین المللی از جمله برجام، توافق آب و هوایی پاریس، پیمان نفتا، خروج از پیمان آسمان باز، خروج از سازمان جهانی بهداشت و … باعث شده او نزد مردم جهان هم به عنوان یک رئیس جمهوری بد شناخته شود.

ادبیاتی که ترامپ در حرف هایش بکار می برد، یکی دیگر از دلایل ناامیدی امریکایی ها نسبت به این رئیس جمهوری است. آنها انتظار دارند حرف ها و رفتار رئیس جمهوری کشورشان سوژه خنده و تمسخر مردم جهان نباشد.

در نظرسنجی های منتشر شده توسط  رئال‌کلیرپالیتیکس (به انگلیسی: RealClearPolitics یک خوراک‌خوان انسانی نظرسنجی‌ها و اخبار سیاسی که در سال ۲۰۰۰ در شیکاگو بنیان نهاده شد) بایدن با اختلاف ۹.۳ درصد، از رقیب خود جلوتر است.

هرچند در این میان برخی دیگر از نظرسنجی ها از جمله یو اس ای تودی/ سافولک (نظرسنجی مشترک میان روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک) پیشگامی بایدن از ترامپ را با اختلاف ۱۲ درصد نشان می دهند. به این ترتیب که بایدن با کسب ۵۳ درصد آرا در برابر ترامپ با ۴۱ درصد رای قرار دارد.

در حقیقت برای کارشناسانی که از نزدیک این رقابت ها را دنبال می کنند، شانسی برای پیروزی ترامپ وجود ندارد و این در حالیست که ترامپ بدترین عملکرد را به عنوان یک رئیس جمهوری در سه دهه اخیر داشته است.

آخرین باری که رأی دهندگان آمریکایی به یک رییس جمهوری رای پایینی دادند، برمی گردد به سال ۱۹۹۲ و زمان ریاست جمهوری «جرج اچ.دابلیو بوش» که در پی انتخاب مجدد در رقابت با «راس پرو» نامزد مستقل و «بیل کلینتون» نامزد حزب دموکرات قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.