Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 21479
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 جولای 2020 - 19:00 |

رییس عمومی اداره ملی استندرد شب‌هنگام به اتهام گرفتن ۱۰۰ هزار دالر رشوت بازداشت شد

رییس عمومی اداره ملی استندرد شب‌هنگام به اتهام گرفتن ۱۰۰ هزار دالر رشوت بازداشت شد

محمدموسا علمی، رییس عمومی اداره ملی استندرد یا انسا، شب‌هنگام به اتهام گرفتن ۱۰۰ هزار دالر رشوت به صورت بالفعل از سوی ریاست عمومی سارنوالی کنترل و مراقبت بازداشت شده است.

در هنگام گرفتاری رییس عمومی اداره ملی استندرد، نماینده‌گانی از امنیت ملی و پولیس حضور داشته‌اند. او ساعت ۱۰:۰۰ چهارشنبه‌شب، بیست‌وپنجم، در هنگام گرفتن رشوت ۱۰۰ هزار دالری بازداشت شده است.

محمدموسا علمی متهم است که از یک شرکت تجارتی «TCRC» هندی، ۲۰۰ هزار دالر امریکایی رشوت مطالبه کرده است، اما هنگام گرفتن ۱۰۰ هزار آن بازداشت شده است.

این شرکت تجارتی که یک شرکت بین‌المللی هندی است، چندی پیش در جلسه داوطلبی پروژه «تثبیت کیفیت مواد نفتی» در اداره تدارکات ملی برنده قرارداد این پروژه شناخته شده است، اما اداره ملی استندرد قرارداد آن را اجرا نکرده است.

پس از آن محمداشرف غنی، رییس جمهور به اداره ملی استندرد دستور داده است که با شرکت «TCRC» قرارداد کند و سرانجام این قرارداد امضا شده است.

پس از این قرارداد، شرکت «TCRC» کار را در بندرهای نیمروز، آقینه و اسلام‌قلعه آغاز و مبالغی را نیز سرمایه‌گذری کرده است.

سارنوالی گفته است که پس از آن، مسوولان اداره ملی استندرد در یک نشست رسمی با مسوولان این شرکت، خواستار پرداخت ۲۰۰ هزار دالر به عنوان رشوت در ابتدای تسلیمی هر بندر، ۱۰ درصد عواید مجموعی ماهانه قرارداد و پرداخت ۲۱ هزار دالر به عنوان رشوت به رییس اداره ملی استندرد در هرماه شده‌اند.

سه نفر دیگر نیز در پیوند به این قضیه، متهم شده‌اند که لوی‌سارنوالی تحقیقات از دو نفر آن‌ها را آغاز کرده است و سومی در خارج کشور به سر می‌برد.

مسوولان شرکت «TCRC» از طریق شماره تماس ۱۸۰ و ارسال نامه‌ای به ریاست عمومی سارنوالی کنترل و مراقبت خواهان بررسی این قضیه شده‌اند.

ریاست عمومی سارنوالی کنترل و مراقبت پس از مستندسازی این قضیه، محمدموسا علمی را چهارشنبه‌شب (۲۵ سرطان) به صورت بالفعل بازداشت کرده است.

ریاست عمومی سارنوالی کنترل و مراقبت، معتمد گدام مرکزی وزارت صحت عامه را نیز در سوم سرطان به اتهام گرفتن ۸۰ هزار دالر رشوت بازداشت کرده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.