Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20737
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 06 جولای 2020 - 16:22 |
وزارت صحت:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۳۳ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۳۳ هزار نفر گذشت

مسوولان در وزارت صحت عامه کشور می‌گویند که با ثبت ۲۳۹ واقعه جدید ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، رقم مجموعی مبتلایان به این بیماری از مرز ۳۳ هزار نفر گذشت.

داکتر اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (۱۶سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت:” از مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ۹۵ درصد آن علایم خفیف دارند و نیاز به بستر شدن در شفاخانه‌ها را ندارند اما ۵ درصد دیگر علایم شدید دارند که نیاز است تا در شفاخانه‌ها بستری شوند”.

آقای سمسور گفت:” از لحاظ جنسیت ۷۲ درصد بیماران را مردان تشکیل داده و ۲۸ درصد دیگر را زنان می‌باشند”.

وی گفت که بیشترین مبتلایان بین سنین ۲۱ الی ۳۰ سال (۳۰ درصد مبتلایان) می‌باشند که متحریک بوده و از ماسک هم استفاده نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت صحت گفت:” سنین بین ۳۱ الی ۴۰ سال ۲۴ درصد، ۴۱ الی ۵۰ سال ۱۷ درصد ۵۱ الی ۶۰ سال ۱۲ درصد به ویروس کووید-۱۹ مصاب شده‌اند”.

به گفته آقای سمور بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا بالاتر از سن ۶۵ سال ثبت شده است و بیماران که بین سنین ۴۱ الی ۵۰ سال بوده ۱۹ درصد مرگ و میر داشته و از مجموع نزدیک به ۹۰۰ نفر که جان‌های شان را از دست داده‌اند از نگاه جنسیت ۷۷ درصد مردان و ۲۲ درصد زنان زنان می‌باشند.

وی بیان داشت اگر مردم از ماسک استفاده کرده و فاصله های اجتماعی را مراعات کنند ما می‌توانیم جلوی انتشار این ویروس را بگیریم.

آقای سمسور گفت:” در یک شبانه روز گذشته ۶۶۸ واقعه مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است که از این رقم ۲۳۹ واقعه آن مثبت ثبت شده است”.

با ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مجموعی مبتلایان به این ویروس در کشور به ۳۳ هزار و ۱۹۰ تن افزایش یافته است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ واقعه فوتی ناشی از ویروس کرونا نیز ثبت شده است که با این رقم شمار فوتی‌های کرونا در کشور به ۸۹۸ تن رسیده است.

با بهبود یافتن ۷۳۷ بیمار ویروس کووید-۱۹ در یک شبانه روز گذشته شمار مجموعی بهبود یافتگان نیز به ۲۰ هزار و ۱۰۳ تن افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.