Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21100
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 جولای 2020 - 17:48 |

شهرداری کابل گزارش اختلاس ۸۰۰ میلیونی در برنامه توزیع نان خشک را رد کرد

شهرداری کابل گزارش اختلاس ۸۰۰ میلیونی در برنامه توزیع نان خشک را رد کرد

شهرداری کابل گزارش اختلاس ۸۰۰ میلیون افغانی در برنامه توزیع نان خشک در پایتخت را نادرست خواند و آن را رد کرد.

صبح امروز شنبه (۲۱ سرطان) روزنامه هشت صبح گزارشی را منتشر کرد و مدعی شد که بر بنیاد یافته‌های این روزنامه، ۸۰۰ میلیون افغانی در روند توزیع نان خشک در شهر کابل اختلاس صورت گرفته است.

اما؛ نعمت الله بارکزی رییس نشرات و سخنگوی شهرداری کابل بعد از ظهر امروز گفت، “ارقام کاملاً اشتباه، بدون مدرک و واهی است. ما اختلاس ۸۰۰ میلیون را کاملاً رد می کنیم؛ تاحالا این مقدار بابت خریداری آرد هیچ پرداخت شده، پس چگونه ممکن است که ۸۰۰ میلیون افغانی در این روند اختلاس صورت گرفته باشد.”

او تاکید کرد که گزارش منتشر شده بر بنیاد هیچ مدرکی نیست و تنها از شخصیت‌های حقوقی در آن نقل قول شده که مدار اعتبار نیست. در حالی این گزارش باید شخصیت‌های حکمی بر بنیاد اسناد صحبت می‌کردند.

به گفته او، در برنامه توزیع نان خشک، ۳۵۰۰ کارمند شهرداری بدون هیچ گونه توقعی رایگان خدمات ارائه کردند و نباید خدمات آنان نادیده گرفته شود.

از سوی دیگر، آقای فهیم رییس تدارکات شهرداری کابل نیز گفت که برنامه توزیع نان خشک یک قرارداد چند جانبه بود که فقط مسوولیت تطبیق آن را شهرداری داشت و در آن اداره مواد ارتزاقی، اتحادیه علافان، اتحادیه خبازان و برخی نهادهای دیگر تشریک مساعی داشتند که زمینه فساد را محدود می‌سازد.

به گفته او، برای نظارت از این پروسه میکانزم مشخصی وجود داشت و اگر اختلاسی صورت گرفته باشد حتماً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که پیش از این نیز از احتمال فساد در روند توزیع نان خشک در کابل گزارش‌های منتشر شده و نیز کمیسیون مالی و بودجه مجلس ادعا دارد که به همین دلیل، اختصاص پول به ادامه روند توزیع نان خشک را مورد تایید قرار نداده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.