Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 21156
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 جولای 2020 - 16:21 |

طالبان درخواست حکومت افغانستان برای توقف جنگ را رد کردند

طالبان درخواست حکومت افغانستان برای توقف جنگ را رد کردند

گروه طالبان درخواست حکومت افغانستان برای توقف جنگ را رد کرده و گفته که این درخواست قبل از آغاز مذاکرات غیرمنطقی است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در پاسخ به تویت صدیقی در تویترش نوشته است:”عملی نمود توافقنامه دوحه و آغاز مذاکرات بین الافغانی بخاطر ضرور است که ما به کم نمودن و اختتام جنگ راه را جستجو نماییم. اگرکسی می‌خواهد که اول جنگ متوقف شود، بعد مذاکرات کنند، این خواست غیرمنطقی می‌باشد، جنگ بخاطر دوام دارد که ما انتخاب دیگر را دریافت نه نموده‌ایم.”

مجاهد افزوده است که اگرکسی دوام جنگ را نمی خواهد، پس چرا در راه آغاز مذاکرات موانع را ایجاد میکنند؟ بگذارید که افغان‌ها ازطریق تفاهم سیاسی که خواست همه ملت و جامعه بین المللی است به نتیجه برسند. با اظهارات غیر مسئولانه، سخنان و اتهامات بی اساس معضله حل نمی‌شود.

به گفته او، پروسه رهایی زندانیان باید هرچه زودتر تکمیل گردد، مذاکرات بین الافغانی آغاز شود، یگانه راه واقعی حل مشکلات و موقف منطقی همین می‌باشد.

این در حالی است که صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری پس از ظهر امروز یکشنبه (۲۲ سرطان) در صفحه توییتر خود نوشته که ادامه خشونت‌ها از سوی طالبان روند صلح را خدشه‌دار می‌سازد.

آقای صدیقی گفته: “افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای طالبان که قربانی آن مردم‌اند، و هدف گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعه‌ی جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه دار می‌سازد”.

صدیقی تاکید کرده که زمان آن رسیده تا گروه طالبان از خشونت دست بردارد و به گونۀ واقعی وارد روند صلح شود.

این در حالی است که بیشتر از ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی به روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز با اشتراک در نشست اجماع بین المللی برای صلح افغانستان خواستار کاهش خشونت ازسوی طالبان شدند.

دولت افغانستان می‌گوید که کاهش خشونت‌ها در جریان رهایی زندانیان طالبان بخشی از توافق این گروه در توافقنامه صلح با امریکا است.

اما؛ طالبان نه تنها به خشونت‌ها کاهش نداده؛ بلکه حمله برنیروهای افغان را افزایش نیز داده است. با این وجود طالبان، در حالی از افزایش حملات خود بالای نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کنند که این گروه هرگونه حملات را بالای نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان متوقف کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.