Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21829
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 جولای 2020 - 12:23 |

عضو مجلس امریکا افغان‌ها را “نسل ویرانی” خواند

عضو مجلس امریکا افغان‌ها را “نسل ویرانی” خواند

الهان عمر عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از جنگ افغانستان در توییتی گفته است که ما تقریبا ۲۰ سال در جنگ افغانستان بوده ایم. این نسل ویرانیست.

الهان عمر عضو مجلس ایالات متحده آمریکا با انتقاد از جنگ نیرو های آمریکایی در افغانستان؛ با اشاره به افغان‎ها می‌گوید، این نسل ویرانی است، نسلی که در آن نیروهای ما بدون هیچ گونه استراتژی خروج و بازگشت به جنگ اعزام و کشته شدند.

خانم عمر نوشته: امروز من اصلاحیه ای پیشنهادی برای پایان دادن به درگیری مان در جنگ افغانستان ارائه می دهم. ما باید یک جدول زمانی مشخص و یک هدف روشن داشته باشیم تا به طولانی ترین جنگ کشورمان پایان دهیم.

او نوشته است که ۷ سال پیش نیز چنین اصلاحیه ای ارائه شد و اکثریت به آن رای دادند، اما هفت سال است که سربازان ما کشته می شوند و ما درگیر رفتن یا ماندن هستیم.

این عضو مجلس ایالات متحده همچنین نوشته است که حتی یک دقیقه دیگر از جنگ ارزش به خطر انداختن نیروهای ما را ندارد. پایان دادن به حضور نظامی به معنای پایان یافتن تعهد ما به افغانستان نیست. ما به یک برنامه صلح نیاز داریم که تمامی جوانب دیپلماسی و جامعه مدنی را در بر بگیرد.

در ایالات متحده آمریکا جناح‌های مختلفی وجود دارد که شماری از آنان مخالف حضور نظامی کشورشان هستند و شماری دیگر موافق. اما با این حال دولت امریکا تصمیم گرفته است که نظامیانش را در افغانستان کم کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.