Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21728
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 جولای 2020 - 9:45 |

محب: به خارجی ها اجازه نمی‌دهیم از آدرس طالب بر خاک ما حمله کنند

محب: به خارجی ها اجازه نمی‌دهیم از آدرس طالب بر خاک ما حمله کنند

مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که دولت افغانستان خواهان صلح با گروه طالبان است ولی از آدرس طالب به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهد که بر خاک افغانستان حمله کنند و در این کشور به جنگ ادامه دهند.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حمدالله محب، مشاور این شورا در جریان سفرش به ولایت ننگرهار با بزرگان قومی، اراکین دولتی، اعضای جامعه مدنی و نمایندگان زنان در خصوص امنیت و حکومتداری دیدار و گفتگو کرده است.

آقای محب در این دیدار گفته است که بخاطر بررسی وضعیت امنیتی ننگرهار و یک سلسله تشویش‌های موجود در این خصوص به ننگرهار سفر نموده است تا مشکلات را بررسی و روند آغازین اصلاحات بالای همه به گونه یک‌سان تطبیق گردد.

وی بیان داشته که در کنار اصلاحات در ولسوالی‌ها پلان تقویتی و بهبود قوت‌های سرحدی نیز در حال تطبیق است.

مشاور شورای امنیت ملی از اقوام و مردم اظهار سپاس نمود، که با تمام قوت بطور دوام‌دار از نظام و خاک خویش محافظت نموده و همواره حامی سر سخت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور باقی مانده‌اند.

آقای محب در نشست اظهار داشت، که متحدین بین المللی دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تلاش‌های انکشافی و بهبود در کشور حمایت ‌می‌نمایند ولی حامیان طالبان تباهی افغانستان و افغانان را می‌خواهند و در کنار‌ تخریب روند پیشرفت‌ها آنان عالمان دین و بزرگان تاثیر گذار را همچنین قتل عام می نمایند.

وی یادآور شد که ما خواهان صلح با طالبان هستیم ولی از آدرس طالب به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهیم که بر خاک ما حمله نمایند و در این کشور به جنگ ادامه دهند چون ما می‌دانیم که مسوولین اصلی این جنگ کیست و از کجا می‌آیند.

 محب از ننگرهاریان خواست تا از نیروهای امنیتی و دفاعی خویش حمایت نموده و به همین ترتیب برای جلوگیری از فعالیت های مفسدین، دزدان، ویرانگران و دیگر گروه‌های جرمی با نیروهای امنیتی خویش همکاری همه جانبه نمایند. وی نیز خواست تا در راستای مبارزه بر حق و بیان احکام شرعی در خصوص حملات تروریستی در برابر عالمان دین، مساجد، مکان‌های مقدس و بزرگان همراهی و همنوایی صورت گیرد.

وی در خصوص حمله بر ناکامورا انجنیر جاپانی و همکاران افغانش بیان داشت که تحقیقات در این راستا جریان دارد و به تازگی ریاست عمومی امنیت ملی در این رابطه یک تن را نیز بازداشت نموده است.

آقای محب همچنان در دیدار دیگر با مسوولان امنیتی و دفاعی گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی باید مراکز و مخفی‌گاه‌های دشمن را مورد هدف قرار داده و نگذارند تا آنان در برابر مردم و تاسیسات ما حملات خویش را ادامه دهند.

وی ‌نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را ستایش نموده که در ‌برابر تروریستان بخصوص در سرکوب گروه داعش دستاوردهای چشمگیری داشته اند.

مشاور شورای امنیت ملی تاکید کرده که اداره مرکزی به پیشنهادات مسوولین ولایتی غور نموده ولی نیاز است تا مبارزه در برابر گروپ های جرمی و زورمندان بیشتر تقویت گردد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.