Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20694
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 05 جولای 2020 - 15:58 |

مقام‌های افغانستان و ایران پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند

مقام‌های افغانستان و ایران پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند

عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در مقر وزارت مالیه دیدار و دو طرف پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

وزارت مالیه امروز یکشنبه (۱۵ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در این دیدار که روز گذشته انجام شده، جانبین در رابطه به گسترش و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه، برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و دیگر مسایل مرتبط بحث و تبادل نظر نمودند.

در نخست سفیر ایران در کابل گفته که قرار است در آینده نزدیک سند جامع همکاری‌های استراتیژیک و سومین کمیتۀ اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور به امضا برسد.

سرپرست وزارت مالیه نیز در مورد قاچاق اقلام و اجناس غیر قانونی در مرز دو کشور صحبت کرده و خواستار همکاری های دوجانبه در این زمینه شد.

آقای ارغندیوال از آمادگی‌های جانب افغانستان بخاطر پیگیری ۲۰ مورد همکاری در حوزه انرژی خبر داد.

همچنان وی در مورد همکاری های همکاری های گمرکی صحبت کرده و افزود که کار اسفالت سرک میان گمرک افغانستان و ایران به اتمام رسیده است.

در بخشی از این دیدار سفیر ایران از سرپرست وزارت مالیه درخواست نمود تا امنیت جاده گرفته شود تا حمل و نقل میان دو کشور به صورت منظم و نورمال تداوم یابد.

سرپرست وزارت مالیه اطمینان داد که در بخش تامین امنیت با ادارات ذیربط صحبت می‌نماید و ما آماده هستیم تا در این بخش با شما همکاری همه جانبه نمائیم.

این در حالی است که چندی پیش یک هیات بلندپایه دولت افغانستان به ریاست محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه به تهران سفر کرده و در دیدار با مقام‌های ایرانی پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه و امضای سند همکاری‌های استراتیژیک گفتگو کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.