Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 21082
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2020 - 13:45 |

نخستین تقابل ارگ و شورای مصالحه بر سر آزادی زندانیان طالب

نخستین تقابل ارگ و شورای مصالحه بر سر آزادی زندانیان طالب

در حالی که رئیس جمهور افغانستان بر عدم آزادی حدود ۶۰۰ زندانی طالبان تاکید دارد اما رئیس شورای عالی مصالحه این کشور می‌گوید که روند تبادل زندانیان باید تکمیل شود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه در بیاناتی اظهار داشت که برای آغاز گفتگوهای میان افغانان نیاز است تا روند رهایی پنج هزار زندانی طالبان به پایان برسد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که دستیابی به صلح دایمی و پایان جنگ از مهمترین اولویت‌های افغانستان است.

عبدالله عبدالله، درباره روند آزادی زندانیان طالبان نیز اظهار داشت: روند نهایی سازی تبادل زندانیان دو طرف ادامه دارد و جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است تا این روند را برای آغاز مذاکرات میان افغانان تکمیل کند.

وی با محکوم کردن حملات طالبان از این گروه خواست تا در زمینه کاهش خشونت اقدام کرده و بر برقراری آتش‌بس بشردوستانه تاکید کرد.

عبدالله در حالی بر تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان تاکید دارد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان تصریح می‌کند از مجموع ۵ هزار زندانی طالبان ۵۹۲ نفر از آن‌ها را به دلایل امنیتی و حقوقی آزاد نخواهد کرد.

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان فهرست جایگزینی را در بدل این زندانیان به دولت تحویل داده اما طالبان تاکنون درباره اینکه آیا پس از آزادی زندانیان جایگزین حاضر به آغاز مذاکرات خواهد شد، هنوز چیزی نگفته است.

چهار ماه پیش آمریکا با طالبان توافق صلح را در دوحه امضا کردند. انتظار می رفت پس از ده روز از امضای توافق صلح با طالبان گفت وگوهای میان افغانان آغاز شوند، اما تاکنون از آغاز گفتگوهای میان افغانان خبری نیست.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.